niedziela, 27 stycznia 2013

Trufelki z płatków owsianych w kokosowej posypce

Przepis na te trufelki znalazłam tutaj. Na początek dość ściśle trzymałam się przepisu, ale następnym razem puszczę wodze wyobraźni i wzbogacę smak jakimś alkoholem, bo jak dla mnie są troszkę mdłe.


Trufelki z płatków owsianych


Składniki:
3 szklanki płatków owsianych
0,5 szklanki cukru
4 łyżki kakao
13 dag masła
1 szklanka mleka
opakowanie 16 g cukru wanilinowego
wiórki kokosowe do obtoczenia



Wykonanie:
W rondelku zagotowałam mleko z dodatkiem cukru, cukru wanilinowego, masła i kakao. Na wrzące wsypałam płatki owsiane, dokładnie wymieszałam i nadal mieszając gotowałam na wolnym ogniu jeszcze ok. 5 minut. Masa powinna wyraźnie zgęstnieć, żeby można ją było formować.
Odstawiłam z palnika do lekkiego przestudzenia, tak żeby nie parzyła w ręce.
Z jeszcze ciepłej masy uformowałam kuleczki o średnicy 2-2,5 cm i od razu obtoczyłam je w wiórkach kokosowych.
Odstawiłam trufelki do lodówki, żeby stężały.





2 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...