niedziela, 27 stycznia 2013

Klopsiki indycze w sosie z suszonych grzybów

Smacznego :)



Klopsiki indycze w sosie z suszonych grzybów


Składniki:

Klopsiki:
0,5 kg mięsa gulaszowego z indyka
1 szklanka ugotowanego ryżu (pozostał mi z poprzedniego dnia)
1 cebula
łyżka masła
1 jajko
sól
pieprz
mąka pszenna do obtoczenia
olej do obsmażenia
Sos:
5 dag drobnych suszonych podgrzybków
1 cebula
1 łyżka masła
2 ziela angielskie
liść laurowy
sól
pieprz
majeranek suszony
szczypta cukru
5 łyżek śmietany kremówki 30%
łyżka mąki pszennej


Wykonanie:
Grzyby dokładnie przepłukałam, zalałam 4 szklankami gorącej wody i odstawiłam aby zmiękły. W tym czasie zajęłam się przygotowaniem klopsików.
Mięso zmieliłam, używając sitka o średnich oczkach. Cebulę obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę i zeszkliłam na maśle. W misce bardzo dokładnie wymieszałam mięso, ryż, zeszkolną cebulę i jajko. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Z masy wilgotnymi dłońmi uformowałam kulki wielkości dużego orzecha włoskiego. Obtoczyłam je w mące, a następnie obsmażyłam na rumiano na rozgrzanym oleju. Klopsiki odstawiłam na bok i zajęłam się sosem.
Cebulę obrałam, pokroiłam w drobną kostkę, zeszkliłam w rondlu na maśle. Grzyby wyjęłam ręką z wody i dodałam je do cebuli. Chwilę smażyłam razem, następnie dolałam wodę z moczenia grzybów. Doprowadziłam do wrzenia, lekko posoliłam, wrzuciłam ziele angielskie i liść laurowy, i na małym ogniu gotowałam grzyby około 25 minut, aż wystarczająco zmiękły. Dodałam obsmażone klopsiki i gotowałam razem jeszcze około 10 minut. Mąkę dokładnie rozmieszałam w niewielkiej ilości zimnej wody, dolałam do sosu. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i majerankiem. Gotowałam chwilę do zgęstnienia sosu. Na koniec zabieliłam kremówką.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...