niedziela, 10 maja 2015

Serowy łaciatek z ananasem i galaretką




Przymierzałam się do niego już ze trzy tygodnie, i oto jest :)

Wprawdzie planowałam dodać do ciasta brzoskwinie, które zdecydowanie łatwiej się kroją i dają ładniejszy kolor, ale mimo usilnych starań, niestety nie znalazłam ich w spiżarce. Proponuję Wam więc użyć brzoskwiń, ewentualnie ananasa przed dodaniem pokroić w mniejsze kawałki (moje były za duże).
Tym razem użyłam jajek w rozmiarze M, zaś mleko odmierzałam łyżką dolewając stopniowo, aby uzyskać dość gęste ciasto.





CIASTO:
  • 15 dag masła
  • 2/3 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki ciemnego kakao
  • 10 łyżek mleka


MASA SEROWA:
  • 0,5 kg sera trzykrotnie mielonego
  • 10 dag masła
  • 0,5 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 0,5 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
  • 0,5 łyżki mąki pszennej
  • 0,5 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli


PONADTO:
  • 1 puszka ananasa w syropie
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
  • 1 galaretka truskawkowa



WYKONANIE:


CIASTO:
Blaszkę o wymiarach 23x34 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Ananasy dokładnie osączyć z zalewy (zalewa nie będzie nam potrzebna), jeśli jest w krążkach, każdy przekroić na kilka części.
Mąkę, proszek do pieczenia i kakao przesiać.
Żółtka oddzielić od białek.
Miękkie masło utrzeć z cukrem i dodawanymi pojedynczo żółtkami.
Dodać porcjami mleko i mąkę z dodatkami (będzie gęste).




Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, dodać do masy i wymieszać łopatką, wyłożyć do przygotowanej blaszki.







MASA SEROWA:
Białka oddzielić od żółtek.
Miękkie masło utrzeć z cukrem, pojedynczo dodać najpierw żółtka, a następnie po łyżce sera.





Dodać proszek budyniowy i obie mąki.




Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, delikatnie wymieszać z masą przy pomocy łopatki.






NASTĘPNIE:
Piekarnik rozgrzać do 175-180 stopni (160 z termo obiegiem).
W kakaowym spodzie zrobić łyżką zagłębienia, włożyć w nie porcje masy serowej.

W ciasto powciskać kawałki ananasa i przykryć go pozostałą masą serową.




Piec 1 godzinę pilnując, żeby za mocno się nie przypiekł.
Wystudzić w uchylonym piekarniku.




Galaretki brzoskwiniowe rozpuścić w 3 szklankach wrzącej wody, galaretkę truskawkową w 1 i 1/3 szklanki, odstawić do wystudzenia.
Tężejącą galaretkę brzoskwiniową wylać na wierzch wystudzonego ciasta.
Łyżką nałożyć tężejącą galaretkę truskawkową, tak, żeby powstały kolorowe plamy.
Wstawić do lodówki.




Ciasto dobrze się kroi kiedy jest schłodzone, ale lepiej smakuje po osiągnięciu temperatury pokojowej.





24 komentarze:

  1. Ciacho wyglada bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ciacho, może i go upiekę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, a mój mężuś kręcił nosem, że co to za sernik bez skórki pomarańczowej i rodzynek :D

      Usuń
    2. Mój bedzie zadowolony, lubi serniki pod kazdą postacia;)

      Usuń
  3. Fajny przepis, mogę podkraść? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie! Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :) w takim razie czekam na recenzję :)

      Usuń
  5. Fajne ciacho!!! Jutro wyprubuje przepis i sie pochwale:) oczywiscie jak mi wyjdzie hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, będzie mi miło :) Z niecierpliwością czekam na opinię :)

      Usuń
    2. CIASTO PYCHA:) POLECAM WARTO

      Usuń
    3. Ogromnie się cieszę, że smakowało! :) Dziękuję za polecenie :)

      Usuń
  6. Moje właśnie jest w piecu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :)
      Proszę dać znać czy smakowało :)

      Usuń
    2. A spód wyszedł? Bo mi zakalec :-( uważam, że trzeba z 15 min. Spód najpierw podpiec.

      Usuń
    3. Przykro mi, że wyszedł zakalec :(

      Usuń
  7. Może być masło roślinne? Do obu warstw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi powiedzieć, nigdy nie używałam masła roślinnego do ciast.

      Usuń
  8. Ciasto wygladalo super fajnie więc wypróbowałam przepis mimo wątpliwości pieczenia razem czekoladowego i sera..niestety ciasto do wyrzucenia. Czekoladowe zbite i suche od 1h w piekarniku, serowe przesuszone od zbyt wysokiej jak na sernik temperatury....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, że ciasto się nie udało. Być może temperatura piekarnika była rzeczywiście za wysoka, ale w moim taka właśnie była ustawiona, a ciasto wyszło ok. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Ciasto pyszne, robilam z brzoskwiniami z puszki I tez jest super.polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za skorzystanie z przepisu i podzielenie się opinią. Pozdrawiam 🙂

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...