wtorek, 16 kwietnia 2013

Boczek pieczony w trzech przyprawach

Klasyka gatunku. Boczek pieczony w majeranku i utartym z solą czosnku. Tak piekła go moja Babcia, i tak do dnia dzisiejszego piecze moja Mama. Moim domownikom najbardziej smakuje na świeżym chlebku, posmarowany musztardą, PYCHA!


Boczek pieczony


Składniki:
1,2 kg surowego boczku bez skóry i żeber (ale z kilkoma chrząstkami)
lekko czubata łyżeczka soli
2 spore ząbki czosnku
majeranek otarty




Wykonanie: Boczek opłukałam, dokładnie osuszyłam papierowym ręcznikiem.
Czosnek obrałam, przecisnęłam przez praskę i dokładnie utarłam z solą. Natarłam nim boczek ze wszystkich stron. Oprószyłam majerankiem, odłożyłam do zamykanego próżniowo naczynia i wstawiłam do lodówki na 24 godziny.
Foremkę niewiele większą od kawałka boczku wyłożyłam folią aluminiową, przełożyłam do niej mięso, podlałam niewielką ilością wody i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200°C  z termo obiegiem.

Piekłam 35 minut, od czasu do czasu dolewając odparowaną wodę, po czym odwróciłam go na drugą stronę i piekłam kolejne 35 minut. Jeśli boczek za mocno się rumieni, można go przykryć kawałkiem folii aluminiowej.
Upieczone mięsko wystudziłam, zawinęłam w folię aluminiową i wstawiłam do lodówki.





8 komentarzy:

  1. Czuję jego zapach :) cudowny i taki chudziutki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Iwonko, trafił mi się wyjątkowo ładny kawałek :)

      Usuń
  2. Uwielbiam pieczony boczuś. U mnie też zawsze muszą być te przyprawy. Sól wiadomo musi być ale czosnek + majeranek i nic więcej nie potrzeba. Wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nie ma jak klasyka :) Dziękuję :)

      Usuń
  3. Upiekłam wg Pani przepisu- smakuje super, nie ma to jak powrót do prostych, klasycznych przepisów naszych babć. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za skorzystanie z przepisu, Pani boczuś wygląda przepysznie! Zdjęcie już opublikowałam na fb :)

      Usuń
  4. Zaraz zabieram się za spreparowanie pięknego chudego kawałka boczku wedle powyższego przepisu. Z pewnością będzie pyszny. Nie ma to, jak domowa wędlina na kanapkę :)

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...