niedziela, 27 stycznia 2013

Rosół z kaczych skrzydeł

Uwielbiam rosół, zarówno drobiowy, jak i z mięsa mieszanego. Tym razem nagotowałam sobie rosołu z kaczki. Zamarzył mi się taki już w momencie, kiedy zobaczyłam to mięsko w sklepowej chłodziarce. Ciężko mi było doczekać aż się ugotuje, stałam z łychą nad garem i co chwila spoglądałam na zegar... Warto było poczekać - był pyszny :)


Rosół z kaczych skrzydeł


Składniki:

60 dag skrzydeł z kaczki
2,5 litra wody
5 sztuk ziela angielskiego
2 liście laurowe
10 ziaren czarnego pieprzu
sól
2 pietruszki
2 marchewki
kawałek bulwy selera
cebula


Wykonanie:
Skrzydła oczyściłam z resztek piór, dokładnie opłukałam , włożyłam do rondla i zalałam zimną wodą. Doprowadziłam do wrzenia (nie szumowałam!). Dodałam przyprawy i lekko posoliłam. Gotowałam częściowo przykryty na bardzo małym ogniu, tak, żeby rosół tylko „mrugał”.
Włoszczyznę i cebulę obrałam, umyłam, osuszyłam i pokroiłam na mniejsze części. Obrumieniłam na suchej patelni i dodałam do rosołu po około 1,5 godzinie gotowania. Gotowałam do całkowitej miękkości mięsa i warzyw. Dosoliłam do smaku.
Podałam z makaronem „nitki”, posypany posiekaną natką pietruszki.
Przed nalaniem do talerzy na wszelki wypadek przecedziłam przez gęste sitko, żeby przypadkowo nie nalać wytrąconego białka.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...