poniedziałek, 19 maja 2014

Sałatka grecka z ziemniakami





Sałatkę zrobiłam, żeby wykorzystać pozostałe z obiadu młode ziemniaki i zabrałam ją do pracy na drugie śniadanie. Sos wymieszałam w małym słoiczku i polałam sałatkę tuż przed jedzeniem. Jest syta, a jednocześnie orzeźwiająca dzięki dodatkowi świeżej mięty.


SKŁADNIKI:
20 dag ziemniaków
7 dag sera typu feta
8 czarnych oliwek bez pestek
łyżeczka kaparów
1 młoda dymka ze szczypiorem
świeże listki mięty


SOS:
2 łyżki jogurtu greckiego
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka musztardy
łyżka posiekanego koperku
sól
świeżo mielony pieprz
cukier


WYKONANIE:
Ziemniaki ugotować w mundurkach, ostudzić, obrać, pokroić w plastry.
Ser osączyć z zalewy i pokroić w kostkę.
Oliwki i kapary osączyć z zalewy.
Dymkę ze szczypiorem pokroić.
Listki mięty porwać na kawałki.
Składniki sosu dokładnie wymieszać, doprawić go do smaku.
Przed podaniem polać sałatkę sosem i delikatnie wymieszać.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...