piątek, 30 maja 2014

Makaron z sosem z fety i migdałów





Zaskakujące połączenie słonej fety, chrupiących migdałów i aromatycznego  cynamonu. Wbrew pozorom całość świetnie komponuje się w oryginalnym sosie do makaronu. Przepis wypatrzyłam w dość wiekowym zeszycie z serii "Lubię gotować" i z ciekawości wybróbowałam jeszcze tego samego dnia, zmniejszając jedynie ilość składników (rodzina była w pracy). Smakowało :)



SKŁADNIKI NA 2-3 PORCJE  (w zależności od apetytu):

25-30 dag makaronu – u mnie kolorowe serduszka
sól
2 łyżki masła
5 dag obranych i posiekanych migdałów
12 dag sera typu feta
150 ml śmietanki kremówki 30%
0,5 szklanki bulionu warzywnego – u mnie domowy
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta cynamonu
świeżo zmielony pieprz
pestki słonecznika do posypania



WYKONANIE:
Pestki słonecznika uprażyć na suchej patelni.
Makaron ugotować al dente według przepisu na opakowaniu, odcedzić i gorący wymieszać z połową masła.
Do rondelka wlać kremówkę, dodać pokruszony lub pokrojony ser, migdały i po szczypcie gałki muszkatołowej i cynamonu.
Doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień i mieszać aż ser się rozpuści, do uzyskania gładkiej masy.
Dodać resztę masła i podgrzany bulion, gotować kilka minut aż sos zacznie gęstnieć, doprawić do smaku pieprzem i ewentualnie solą.
Gorący makaron wymieszać z sosem, wyłożyć na talerze i posypać uprażonymi pestkami słonecznika.





1 komentarz:

  1. Pomysłowe danie :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://przepisnazycie2f.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...