niedziela, 25 sierpnia 2013

Tarta z fenkułem i porem

Krucha tarta z nadzieniem z fenkuła, pora, cukinii i papryki, zapieczona pod jajeczno śmietanowym sosem. Na drugi dzień smakowała równie rewelacyjnie, szczególnie, że mąż wpadł na pomysł aby polać ją ketchupem i posypać kiełkami słonecznika. Gorąco polecam!
Przepis który mnie zainspirował do jej wykonania znalazłam TUTAJ.



CIASTO:
15 dag mąki krupczatki
10 dag mąki pszennej chlebowej typ 650
1/2 łyżeczki soli
10 dag masła
1 jajko
1-2 łyżki zimnej wody



OBŁOŻENIE:
1 łyżka masła sklarowanego
1 fenkuł (koper włoski)
kilkucentymetrowy kawałek pora z białej części
kawałek młodej cukinii
1/4 czerwonej papryki



SOS:
3 jajka
1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
10 dag żółtego sera
sól
pieprz




DODATKOWO:
masło do posmarowania formy




WYKONANIE:


CIASTO:
Obie mąki przesiałam, wymieszałam z solą, wysiekałam z zimnym masłem. Dodałam jajko i odrobinę zimnej wody. Szybko zagniotłam ciasto, zawinęłam je w folię i włożyłam do lodówki na pół godziny.


OBŁOŻENIE:
Warzywa opłukałam, osuszyłam. Z papryki usunęłam nasiona i białe włókna. Pora przekroiłam wzdłuż na pół. Fenkuła pokroiłam na ćwiartki, odcięłam twardy środek. Warzywa pokroiłam w paski, poddusiłam na rozgrzanym maśle.


SOS:
Jajka roztrzepałam ze śmietaną. Wymieszałam z utartym w „łezkę” serem. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.


NASTĘPNIE:
Piekarnik rozgrzałam do 190 stopni z termo obiegiem.
Formę na tartę (średnica 28 cm) wysmarowałam masłem.
Schłodzonym ciastem wylepiłam dno i brzegi tworząc rant, dno ponakłuwałam widelcem.
Piekłam przez 15 minut.
Zmniejszyłam temperaturę do 170 stopni (nadal termo obieg).
Na podpieczonym spodzie rozłożyłam warzywa i zalałam je sosem.
Piekłam przez około 30-40 minut – nie jestem w stanie powiedzieć ile dokładnie, bo zablokował mi się minutnik, co zauważyłam dopiero po jakimś czasie :/ 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...