poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Muffiny jagodowe z płatkami migdałów

Muffiny upieczone z przepisu zufikowo, wyszły rewelacyjnie - duża porcja pachnących jagód i chrupiące płatki migdałów :)



NA 12 SZTUK


SKŁADNIKI SUCHE:
300 g mąki pszennej chlebowej
100 g cukru trzcinowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
opakowanie 16 g cukru wanilinowego


SKŁADNIKI MOKRE:
2 jajka
200 ml jogurtu naturalnego
100 ml oleju rzepakowego
1 łyżka soku z cytryny


PONADTO:
200 g jagód
łyżka mąki pszennej
1 łyżka cukru trzcinowego do posypania
2 łyżki płatków migdałowych



WYKONANIE:
Jagody opłukałam i dokładnie osączyłam na sicie.
W jednej misce roztrzepałam jogurt z jajkami, olejem i sokiem z cytryny.
Do drugiej miski przesiałam mąkę, wsypałam pozostałe składniki suche, wymieszałam.
Do składników suchych wlałam składniki mokre i szybko zamieszałam, tylko do połączenia składników, ciasto nie musi, a nawet nie powinno być gładkie.
Połowę osączonych jagód wymieszałam z łyżką mąki, dodałam do ciasta i delikatnie przemieszałam.
Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni z termo obiegiem.
Foremkę na muffiny wyłożyłam częściowo papilotkami, częściowo silikonowymi foremkami – polecam jednak silikonowe.
Ciasto rozłożyłam po równo do foremek, wierzch posypałam trzcinowym cukrem, pozostałymi jagodami i płatkami migdałowymi.
Piekłam 15-20 minut do zrumienienia i suchego patyczka.










2 komentarze:

  1. pięknie wyrosły, moje nie wychodzą takie kształtne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, te rzeczywiście wyszły kształtne, może dlatego, że ciasto było dość gęste? Zazwyczaj termoobieg, którego nie mogę wyłączyć "zdmuchuje" mi ciasto na jedną stronę i muffinki są krzywe :D

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...