sobota, 5 października 2013

Gulasz wieprzowy z pieczarkami

Gulasz z łopatki wieprzowej i pieczarek podałam z KLUSKAMI ŚLĄSKIMI.



SKŁADNIKI:
65 dag odtłuszczonej łopatki wieprzowej
50 dag pieczarek
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju
2 czubate łyżeczki mąki pszennej
1/2 szklanki kwaśnej śmietany 18%
1 łyżka sosu sojowego
liść laurowy
4 ziarenka ziela angielskiego
majeranek
sól
pieprz


WYKONANIE:
Mięso opłukałam, osuszyłam papierowym ręcznikiem, pokroiłam w kostkę, oprószyłam solą i pieprzem.
Cebulę i czosnek obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę.
Pieczarki oczyściłam i opłukałam, każdą pokroiłam na około 12 kawałków (nie za drobno).
W rondlu rozgrzałam olej, wrzuciłam pokrojone mięso i smażyłam chwilkę.
Następnie dodałam posiekaną cebulę i czosnek.
Kiedy mięso było zrumienione, a cebula zeszklona, dodałam pokrojone pieczarki.
Kiedy pieczarki puściły sok i zmiękły, dolałam wrzącej wody, tak aby całość była zakryta płynem, dodałam sos sojowy, ziele angielskie i liść laurowy, i  gotowałam pod przykryciem na małym ogniu.
Dwukrotnie uzupełniłam odparowaną wodę.
W kubeczku dokładnie roztarłam mąkę z małą ilością zimnej wody, a następnie ze śmietaną, tak aby nie było grudek.
Kiedy mięso było wystarczająco miękkie, wlałam do niego, mieszając, roztartą mąkę i dodałam majeranek.
Pogotowałam chwilę, aby mąka przestała być surowa.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.







8 komentarzy:

  1. wygląda smacznie, natomiast proponuje dodać konkretne czasy przygotowania poszczególnych etapów gotowania, dla każdego z nas "chwila" trwa inaczej, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za sugestię, obiecuję się poprawić :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. podpatrzyłem przepis i zrobiłem...dla mnie pycha!!!! dzięki Edyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, cieszę się, że przepis okazał się przydatny :) Dziękuję za skorzystanie z niego :)

      Usuń
  3. Dziękuję za przepis ,ja dodałam jeszcze papryke i ogórka kiszonego .Smakuje znakomicie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, też muszę tak spróbować :)

      Usuń
  4. Dzięki serdeczne za ten przepis ! Zapunktowałem u żony ale i dzieciom smakowało ... Pozdrowionka !!! WaldiViwaldi .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serce rośnie przy czytaniu takich komentarzy! Dziękuję serdecznie za miłe słowa :)
      Bardzo się cieszę, że gulasz smakował Pańskiej Rodzinie :)))
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...