sobota, 12 października 2013

Krupnik z pęczaku na wędzonych skrzydełkach

Gęsta, pachnąca wędzonką, solidna zupa na chłodne dni.





SKŁADNIKI:
30 dag wędzonych skrzydełek z kurczaka
2 litry wody
1/2 szklanki pęczaku
sól
4 ziela angielskie
liść laurowy
45 dag obranych ziemniaków
15 dag włoszczyzny (marchew, pietruszka, seler, por)
pieprz


WYKONANIE:
Kaszę opłukałam na sicie pod bieżącą wodą.
Skrzydełka zalałam zimną wodą, doprowadziłam do wrzenia, dodałam osączoną kaszę, ziele angielskie i liść laurowy.
Posoliłam do smaku.
Gotowałam na wolnym ogniu do momentu, aż kasza zaczęła się rozklejać.
Ziemniaki i włoszczyznę obrałam, umyłam.
Ziemniaki pokroiłam kostkę, marchew, pietruszkę i selera starłam na tarce z dużymi oczkami, pora posiekałam.
Warzywa dodałam do rondla, gotowałam do miękkości ziemniaków.
Doprawiłam pieprzem i jeszcze solą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...