piątek, 18 października 2013

Indycze piersi z pieczarkami i estragonem

Estragon zazwyczaj dodawałam tylko do wątróbki z cebulą i jabłkiem, ale okazało się, że mięso z indyczej piersi również smakuje z nim wybornie :)



SKŁADNIKI:
80 dag piersi z indyka

50 dag pieczarek
sól
pieprz
2-3 łyżki oleju
łyżka masła sklarowanego
cebula
duży ząbek czosnku
1/3 szklanki białego wytrawnego wina – u mnie domowe jabłkowe
1 i 1/2 szklanki bulionu
łyżeczka suszonego estragonu
2 czubate łyżeczki mąki pszennej + 1/2 szklanki wody
1/3 szklanki śmietanki kremówki
natka pietruszki do posypania



WYKONANIE:
Piersi umyłam, osuszyłam, pokroiłam w plastry w poprzek włókien, lekko rozgniotłam dłonią, z obu stron oprószyłam solą i pieprzem.
Cebulę i czosnek obrałam, posiekałam.
Pieczarki oczyściłam, pokroiłam w ćwiartki.
W rondlu rozgrzałam olej, partiami obsmażyłam mięso z obu stron, odłożyłam na talerz.
Do oleju ze smażenia mięsa dołożyłam masło, zeszkliłam cebulę i czosnek, dołożyłam pieczarki  i obsmażyłam.
Do pieczarek dodałam mięso, podlałam winem i bulionem, wsypałam estragon. Dusiłam około 10 minut.
Mąkę dokładnie rozprowadziłam w 1/2 szklanki zimnej wody, dodałam do rondla, zagotowałam.
Na koniec wlałam kremówkę, doprawiłam sos pieprzem i solą.
Podgrzewałam razem jeszcze około minuty.


Podałam do wyboru: z ryżem lub gotowanymi ziemniakami, ale doskonale pasuje również kasza jęczmienna, gryczana i makaron.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...