wtorek, 2 lipca 2013

Młoda kapusta z kiełbasą i pomidorami

Młodą kapustę najbardziej lubię w wersji bezmięsnej, z samym tylko koperkiem i zasmażką, ale kiedy już taka wersja już mi się przeje, zaczynam wprowadzać do niej różne modyfikacje. I cieszę się młodą kapustką do woli, bo sezon na nią tak szybko przemija.



Składniki:
główka młodej kapusty – niecałe 90 dag
sól
2 szklanki wody + do przepłukania patelni
3 kuleczki ziela angielskiego
1 liść laurowy
2 pomidory – około 30 dag
łyżka oleju
25 dag kiełbasy śląskiej
1 cebula
1 łyżka mąki pszennej
3 kopiaste łyżki posiekanego koperku
cukier
pieprz
sok z cytryny


Wykonanie:
Kapustę opłukałam, dość grubo posiekałam, lekko posoliłam i przegniotłam ręką.
Zalałam dwoma szklankami wrzątku, dodałam ziele angielskie i liść laurowy i gotowałam na małym ogniu.
Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kosteczkę. Kiełbasę obrałam ze skórki (nie jest to konieczne) i pokroiłam w kostkę, razem z cebulą wrzuciłam na rozgrzany na patelni olej i smażyłam do zeszklenia cebuli. Posypałam łyżką mąki i jeszcze chwilkę razem smażyłam.
Zawartość patelni przełożyłam do pół miękkiej kapusty, a to co przywarło do jej dna , wypłukałam niewielką ilością wody i również dodałam do kapusty.
Pomidory sparzyłam wrzątkiem, obrałam ze skórki, pokroiłam w małą kosteczkę i dodałam do rondla z kapustą.
Dusiłam do pożądanej miękkości kapusty.
Pod koniec dodałam posiekany koperek, doprawiłam do smaku jeszcze odrobiną soli, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny.
Podałam z chlebem pszenno-żytnim na zakwasie







5 komentarzy:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...