czwartek, 25 lipca 2013

Dżem z moreli z żurawiną

Nie jestem przetworową fundamentalistką. Owszem, kilka lat temu, kiedy jeszcze bardzo mi się chciało, a czas jakoś dziwnie biegł wolniej, ambitnie smażyłam dżemy tradycyjną metodą. Ale teraz mi się nie chce, a czas błyskawicznie umyka i wszędzie mi go za mało, więc korzystam z dobrodziejstw współczesnego przemysłu spożywczego, a konkretnie cudownych proszków z torebek, ułatwiających (przyspieszających) przygotowanie owocowych słodkości.
Mimo użycia wszelkiego rodzaju substancji żelujących, przygotowany w domu dżem ma tą przewagę nad kupnym, że jesteśmy świadomi jaki posiada wsad owocowy. No i co najważniejsze, możemy dowolnie komponować smaki.
Morele użyte w tym przepisie pochodzą z uprawy ekologicznej, zerwałam je z drzewa, które kilka lat temu własnoręcznie posadziłam. Dodatek żurawiny wspaniale podnosi smak dżemu.



SKŁADNIKI:
2 kg dojrzałych moreli – waga po usunięciu pestek
10 dag suszonej żurawiny
2 opakowania Żelfix 2:1
1 kg cukru


WYKONANIE:
Słoiczki umyłam i dokładnie osuszyłam.
Morele opłukałam, osączyłam, poprzekrawałam na pół i usunęłam pestki. Odważyłam 2 kg owoców i wsypałam do rondla. Zasypałam je Żelfixem i dokładnie wymieszałam. Często mieszając doprowadziłam do wrzenia i dodałam cukier. Ponownie doprowadziłam do wrzenia, dodałam odważoną żurawinę i mieszając gotowałam na wolnym ogniu przez 3 minuty. Zdjęłam rondel z palnika i mieszałam dżem jeszcze chwilkę do zaniku piany. Gorący dżem nałożyłam do słoiczków, natychmiast je zakręcając (jeśli brzeg otworu niechcący się zbrudzi, trzeba wytrzeć go przed zakręceniem). Na kilkanaście minut zostawiłam słoiki do góry dnem.







2 komentarze:

  1. oj Edytko! ja też mam właśnie caluśkie wiadro moreli :) i też planuje dżemik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I fajnie Kasiu, na zimę będzie jak znalazł :) Ja uwielbiam morele :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...