niedziela, 27 lipca 2014

Makaron razowy z cukinią i fetą





Szukając inspiracji na wczorajszy, niskokaloryczny, a przy tym zdrowy obiad trafiłam na ten przepis (KLIK). Wydał mi się ciekawy, a że wszystkie składniki szczęśliwie miałam w spiżarni, przygotowałam sobie taką porcyjkę. Ser typu włoskiego, za którym nie przepadam, ale do którego mimo wszystko zamierzam się kiedyś przekonać, zastąpiłam serem typu feta. Fajny akcent w daniu stanowiły chrupiące pestki słonecznika, co spodobało mi się już w przygotowanym kiedyś makaronie z sosem z fety i migdałów (KLIK). Całość ma około 400 kcal, ale można nieco zmniejszyć kaloryczność używając sera light. Ogólnie: danie smaczne i szybkie w przygotowaniu. Z całą pewnością na stałe wejdzie do mojego menu :)



PORCJA DLA 1 OSOBY:
5 dag suchego makaronu pełnoziarnistego świderki – u mnie z mąki graham
10 dag żółtej cukinii – waga po obraniu i usunięciu pestek
1 łyżka pestek słonecznika
1 duży ząbek czosnku
1 łyżeczka oliwy z oliwek
5 dag sera typu feta
sól
świeża bazylia


WYKONANIE:
Cukinię umyć, obrać i usunąć miękką część z pestkami, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, oprószyć solą, odstawić na kilkanaście minut.
Pestki słonecznika uprażyć na suchej patelni.
Czosnek obrać i posiekać.
Nastawić wodę na makaron, ugotować go według przepisu na opakowaniu.
Na patelni rozgrzać łyżeczkę oliwy, wrzucić posiekany czosnek i smażyć minutę.
Dodać odciśniętą z soku cukinię i smażyć kolejne 3-4 minuty.
Do cukinii dodać ugotowany makaron i pestki słonecznika, wymieszać.
Na talerzu posypać pokruszonym serem i porwanymi listkami bazylii.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...