sobota, 26 lipca 2014

Sernik na zimno z bursztynową galaretką - wygrzebane z archiwum




Uff, zdążyłam przed północą. Wczoraj obiecałam, że dzisiaj będzie przepis na ciasto i oto jest. Wprawdzie archiwalny, ale sobota ułożyła się nie po mojej myśli i znów zabrakło czasu na wykonanie opisów, a ilość przepisów niepokojąco wzrasta. Kiedy ja to ogarnę?
Przepis jest prosty, serniczek bardzo delikatny, nieprzesłodzony, na upalne popołudnie w sam raz :)


SKŁADNIKI:
20 dag ciasteczek maślanych
13 dag masła
60 dag mielonego twarogu
30 dag jogurtu bałkańskiego
8 dag cukru pudru
3 łyżki soku z cytryny
5 płaskich łyżeczek żelatyny
opakowanie galaretki bursztynowej


WYKONANIE:
Dno tortownicy o średnicy 24 cm z braku papieru do pieczenia wyłożyłam folią aluminiową. Ciasteczka wsypałam do miski i rozgniotłam na okruchy drewnianym tłuczkiem. Masło rozpuściłam w rondelku, pilnując, żeby się nie zagotowało, wlałam je do okruchów i dłonią zagniotłam „ciasto”. Masę wyłożyłam (właściwie przesypałam) do tortownicy, równomiernie rozprowadziłam na dnie i docisnęłam dłonią tworząc równą warstwę. Tortownicę odstawiłam do lodówki. Żelatynę rozpuściłam w 1/3 szklanki wrzącej wody i odstawiłam na bok, żeby troszkę przestygła. W tym czasie na gładką masę zmiksowałam twaróg, jogurt, cukier puder i sok cytrynowy. Cienkim strumieniem, bez przerwy miksując, wlałam przestudzoną żelatynę. Miksowałam razem jeszcze chwilkę. Masę serową przelałam do tortownicy i odstawiłam do lodówki. Galaretkę rozpuściłam w 1,5 szklanki wrzącej wody, a kiedy przestygła i zaczęła tężeć, delikatnie wylałam ją na stężałą masę serową. Tortownicę ponownie odstawiłam do lodówki.





2 komentarze:

  1. Znam ten ból - lista przepisów rośnie w zastraszającym tempie, a nie ma kiedy o nich pisać...
    Serniczek wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Dzisiaj też cienko z czasem, bo w kuchni juz czekają na przetworzenie śliwki i brzoskwinie, będą dżemy :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...