niedziela, 20 lipca 2014

Zupa krem z cukinii z serkiem topionym




Wczoraj obiecałam przepisy, ale nie zdążyłam, za bardzo pochłonęło mnie prasowanie. Dlatego dzisiaj, z samego rana szybciutko podaję przepis na zupę krem z cukinii i serka topionego.
Przygotowałam ją w ramach testowania przepisów na jednym z portali kulinarnych, przepis źródłowy TUTAJ (KLIK). Bardzo przypadła do gustu zarówno mnie, jak i domownikom, więc na stałe u nas zagości. Tym bardziej, że cukinia jest dostępna właściwie przez cały rok :)
Podałam ją z grzankami, ale równie dobrze pasowałby groszek ptysiowy.



SKŁADNIKI NA 3-4 PORCJE:
55 dag młodej cukinii ze skórką
1 duża słodka cebula
1 duży ząbek czosnku
1 ugotowana marchewka z bulionu – można dać surową
3 szklanki bulionu warzywnego
łyżka sklarowanego masła
10 dag serka topionego - u mnie gouda
sól
pieprz
świeżo otarta gałka muszkatołowa
garść świeżych liści bazylii



WYKONANIE:

Cebulę i czosnek obrać, pokroić w kosteczkę.
Cukinię opłukać, pokroić w kostkę.
Na rozgrzanym w rondlu maśle zeszklić cebulę, dodać czosnek, cukinię i ugotowaną w bulionie marchewkę, smażyć mieszając 2 minuty.
Zalać bulionem, doprowadzić do wrzenia, pod przykryciem na małym ogniu gotować 15 minut.
Dodać serek topiony, wymieszać żeby się rozpuścił.
Zupę lekko przestudzić (od gorącego bardzo tępią się ostrza), zmiksować razem z opłukanymi listkami bazylii.
Ponownie zagrzać, doprawić do smaku solą, pieprzem i świeżo otartą gałką muszkatołową.











Cukinia 2014

6 komentarzy:

  1. Dzisiaj robię zupę z Pani przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, życzę smacznego! I proszę dać znać czy smakowała :)

      Usuń
  2. Zupa z Pani przepisu wyszła pyszna;) Aby była bardziej pikantna dodałam troszkę sosu piri-piri z lidla;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa z Pani przepisu przepyszna! Często będę do niej wracać. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...