sobota, 12 marca 2016

Schab z ananasem



Planowałam rozklepać kotlety i usmażyć tradycyjne schabowe. I już sięgałam po wytłoczkę z jajkami, kiedy w rękę wpadła mi napoczęta puszka ananasa. Pierwsza myśl - schabowy zapiekany pod ananasem i plasterkiem sera, druga myśl - tłuc, panierować, smażyć, zapiekać... za dużo roboty. Zwyciężyło moje lenistwo i powstało szybkie i naprawdę rewelacyjnie smaczne danie. Przygotowałam je w wersji bezglutenowej, w wersji tradycyjnej proponuję zagęścić sos mąką pszenną i zabielić kremówką.
Inspiracja tutaj.



Jeśli macie ochotę na inne połączenia mięsa z owocami, zapraszam do obejrzenia przepisów na:

schab pieczony ze śliwkami i morelami

schab z jabłkami i pieczarkami

kaczkę pieczoną z jabłkami i pomarańczami

wątróbkę z czereśniami i rozmarynem.




SKŁADNIKI NA 2 PORCJE:
  • 2 kotlety ze schabu środkowego
  • sól
  • pieprz
  • łyżka klarowanego masła
  • łyżka oleju z pestek winogron
  • 4 plastry ananasa z puszki 
  • zalewa z ananasa
  • kilka rodzynek – u mnie duże odmiany Thomson
  • łyżeczka mąki bezglutenowej – mieszanka uniwersalna
  • 0,5-1 szklanka domowego mleka kokosowego
  • suszony tymianek

WYKONANIE:
Opłukane i osuszone papierowym ręcznikiem kotlety (nie rozbijane) oprószyć solą i pieprzem, z obu stron obsmażyć rumiano na rozgrzanym z olejem maśle.





Podlać zalewą z ananasa w takiej ilości, ile chcemy otrzymać sosu.
Na kotletach położyć po plastrze ananasa, pozostałe dwa pokroić w małe kawałki i wraz z rodzynkami dodać do sosu.




Patelnię przykryć i dusić na małym ogniu przez około 25 minut.
Kotlety wyjąć, a sos zagęścić mąką rozmieszaną z mlekiem kokosowym, doprawić do smaku solą, pieprzem i suszonym tymiankiem.





Z powrotem włożyć kotlety i jeszcze przez chwilkę podgrzać  je z sosem.
Podawać z ugotowanym na sypko ryżem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...