poniedziałek, 15 września 2014

Schab z jabłkami i pieczarkami



Kiedy przygotowywałam to danie, mąż stał przy mnie w kuchni, kręcił głową i jak mantrę powtarzał: to nie może smakować, to na pewno nie będzie smakowało...
A jednak smakowało i to bardzo. Dla córki, zamiast schabu, musiałam tradycyjnie dać pierś kurczaka, i też było smacznie :)

Przepis podpatrzony w "Kulinarnych inspiracjach" Kamisa.


SKŁADNIKI:
6 kotletów ze schabu środkowego
2 łyżki oleju
DO PANIEROWANIA:
2 łyżki mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
łyżeczka słodkiej sproszkowanej papryki
duża szczypta świeżo zmielonego pieprzu
PONADTO:
duża czerwona cebula
15 dag pieczarek
1 duże kwaśne jabłko
150 ml białego wytrawnego wina – u mnie domowe z jabłek
200 ml śmietanki kremówki 30%
szałwia
tymianek
rozmaryn
granulowany czosnek



WYKONANIE:
Cebulę obrać, pokroić w ćwierć plasterki.
Pieczarki oczyścić, pokroić w grube plastry.
Jabłko umyć, nie obierać, usunąć gniazdo nasienne i pokroić na ósemki, a każdą ósemkę przekroić na pół.
Mięso opłukać, osuszyć, delikatnie rozklepać tłuczkiem.
Opanierować w mieszance mąki i przypraw, obsmażyć na rozgrzanym oleju z obu stron na rumiano, odłożyć na talerzyk.
Na tą sama patelnię wrzucić cebulę, jabłko i pieczarki, obsmażyć aż zaczną się rumienić.
Wlać wino i kremówkę, dodać szałwię, tymianek, rozmaryn i czosnek granulowany, delikatnie zamieszać i doprowadzić do wrzenia.
Włożyć obsmażone wcześniej mięso i smażyć razem około 10 minut, aż mięso zmięknie, a sos się zredukuje.










2 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...