wtorek, 30 września 2014

Dżem jabłkowy z kardamonem i jagodami goji



Przyznam szczerze, że od wielu lat nie przerobiłam takiej ilości jabłek jak w tym roku. Mam dziesiątki słoiczków musu i sporo ususzonych. I to jeszcze nie koniec… Postanowiłam więc pokombinować z różnymi smakami dżemów, tym bardziej, że dysponuję sporą ilością opakowań Żelfixu. Ten dżem to pierwsza kombinacja, całkiem zresztą udana JI bardzo proszę bez uwag, że z Żelfixem to każdy potrafi, bo zdaję sobie z tego sprawę. Mus i suszone zrobiłam bez żadnych ułatwiających dodatków J


SKŁADNIKI:
2 kg twardych winnych jabłek – waga po obraniu i usunięciu gniazd nasiennych
2 opakowania Żelfix 3:1
66 dag cukru
1 łyżeczka mielonego kardamonu
10 dag suszonych jagód goji


WYKONANIE:
Słoiczki umyć i nakrętki umyć, umieścić na blaszce do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika (do 110 stopni z termo obiegiem) na 15 minut.
Jabłka umyć, obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne i pokroić w równą kosteczkę.
Przełożyć do rondla, dokładnie wymieszać z Żelfixem.
Podlać niewielką ilością wody (około 1/2 szklanki), mieszając doprowadzić do wrzenia.
Dodać cukier, kardamon i jagody goji.
Mieszając ponownie doprowadzić do wrzenia i na wolnym ogniu gotować 3 minuty.
Odstawić rondel z ognia, mieszać przez chwilkę do zaniku piany i nałożyć do wyprażonych słoiczków, natychmiast je zakręcając.
Słoiczki odstawić do góry dnem na 10-15 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...