środa, 2 marca 2016

Owsianka daktylowo orzechowa



Nie pamiętam, żeby moja mama i babcia gotowały mi owsiankę. Dlatego moje wspomnienia związane z owsianką dotyczą jedynie kolonii i zimowisk, na które jeździłam od najwcześniejszych szkolnych lat. A tam, niestety, zupy mleczne pozostawiały wiele do życzenia. Pierwszą, zjedzoną z apetytem owsiankę, stanowił kleik na wodzie, który dostałam w szpitalu na obiad po kilku dniach karmienia dożylnego. Był bez soli, bez cukru, kolorem przypominał ścierkę do podłogi, ale w tamtym momencie był najpyszniejszą rzeczą, jaką kiedykolwiek jadłam :)
Teraz owsiankę uwielbiam i jem prawie codziennie. A to jedna z wielu jej wersji :)


SKŁADNIKI na jedną porcję:
  • 1/3 szklanki zwykłych płatków owsianych
  • 1 szklanka domowego mleka kokosowego
  • szczypta soli
  • duża szczypta cynamonu – można pominąć
  • 4-5 daktyli
  • 4 orzechy brazylijskie
  • łyżka owoców goji


WYKONANIE:


Daktyle i orzechy posiekać.
Do małego rondelka wsypać płatki, zalać je mlekiem kokosowym.
Dodać szczyptę soli, cynamon, posiekane daktyle i orzechy.
Gotować kilka minut mieszając.
Po uzyskaniu odpowiadającej nam konsystencji zdjąć z ognia i dosypać jagody goji.
Przestudzić przed podaniem.

W wersji bezglutenowej trzeba oczywiście użyć bezglutenowych płatków owsianych.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...