niedziela, 3 sierpnia 2014

Muffinki maślankowe z jabłkami i cynamonem



Dzisiaj biorę udział we weekendowym wspólnym pieczeniu, szczegóły TUTAJ. To moja pierwsza tego typu akcja i właściwie wprosiłam się na nią sama, ale mam nadzieję, że organizator nie będzie miał mi za złe J


Z tej okazji popełniłam muffiny, a przy tym jednocześnie grzech łakomstwa. Nie byłam w stanie się powstrzymać przed zjedzeniem jednej sztuki, … a wszystko przez ten cynamon. Kocham go miłością namiętną i nieodwzajemnioną, czując jego zapach zachowuję się kot w pobliżu kocimiętki J

Dlaczego nieodwzajemnioną? Z bardzo wiarygodnego źródła dowiedziałam się, że wysusza skórę, a ja już mam wystarczająco suchą. Wysusza, ale uszczęśliwia, więc co tam, przecież nie wcinam go tonami. I wcale nie mam wyrzutów sumienia z powodu naruszenia diety J

Oto są – delikatne, puszyste, obłędnie smaczne muffiny maślankowe z jabłkami i cynamonem, można powiedzieć „muffiny szarlotkowe” J


NA 15 SZTUK (u mnie tyle wyszło):


SKŁADNIKI SUCHE:
28 dag mąki pszennej tortowej
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
16 g cukru wanilinowego
15 dag białego cukru


SKŁADNIKI MOKRE:
10 dag masła
1 jajko rozmiar L
25 dag maślanki naturalnej


DODATKOWO:
1 duże twarde jabłko
2 łyżki cukru trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu


DO POSYPANIA WIERZCHU:
1 łyżka cukru trzcinowego
płaska łyżeczka cynamonu
opcjonalnie cukier puder



WYKONANIE:
Masło stopić, przestudzić.
Foremkę do babeczek wyłożyć papilotkami.
Piekarnik rozgrzać do 160 stopni z termo obiegiem (180 bez termo obiegu).
W jednej misce wymieszać mąkę przesianą z sodą, cukier,  cukier wanilinowy i szczyptę soli.
Do stopionego masła dodać jajko i maślankę, roztrzepać.
Składniki płynne dodać do składników sypkich, wymieszać łyżką.
Umyte jabłko obrać, usunąć gniazdo nasienne, pokroić w małą kostkę, wymieszać z dwiema łyżkami cukru trzcinowego i łyżeczką cynamonu, dodać do ciasta.
Całość wymieszać.
Ciasto rozłożyć do papilotek.

Wierzch posypać brązowym cukrem i cynamonem.

Piec około 20 minut do suchego patyczka.
Na kilka minut pozostawić babeczki w foremce, następnie wyjąć i wystudzić na kratce kuchennej.










Razem ze mną muffinki upiekły:


Danusia Magda - muffinki śliwkowe
Danusia Magda - muffinki jabłkowe


11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. dziękuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za wspólne pieczenie i zapraszam do następnego...Pyszne mufinki z jabłkami..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko, wyszły naprawdę smaczne :)

      Usuń
  4. Mniam :-) śliczne Ci wyszły :-) dziękuje za pyszne wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziekuję, to dla mnie nowe i ciekawe doświadczenie :)

      Usuń
  5. smacznie się razem upiekły nam muffinki..

    OdpowiedzUsuń
  6. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...