piątek, 13 września 2013

Jajko sadzone w papryce

Wszyscy robią jajka sadzone w papryce, dlaczego więc ja ich dotąd nie robiłam? Pewnie dlatego, że wstając codziennie o piątej rano nie mam czasu na wymyślne śniadanka. Ale teraz, w ostatnim dniu urlopu postanowiłam nadrobić jajeczne zaległości i przygotowałam piękne, kolorowe i smaczne jajeczka sadzone w krążkach papryki J


Danie jest łatwe do wykonania pod warunkiem, że nie położymy papryki na zbyt dużej ilości tłuszczu, bo wtedy pryska po oczach, i że poddusimy ją trochę przed wbiciem jajka, żeby dobrze przylegała do patelni – jajko ma wówczas niewielkie szanse żeby wypłynąć dołem.





SKŁADNIKI:
3 krążki kolorowej papryki – wysokość zależy od średnicy papryki – im średnica większa, tym wysokość może być mniejsza
3 jajka
masło sklarowane
posiekany cienki szczypior do posypania

sól


WYKONANIE:
Na dużej patelni rozgrzałam niewielką ilość masła, położyłam obok siebie krążki papryki i smażyłam ją kilka minut aż zwiotczała, w międzyczasie odwróciłam. Żeby nie dostać tłuszczem w oko, przykryłam patelnię siateczką ochronną.
Do każdego krążka dołożyłam jeszcze po troszku masła, wbiłam po jednym jajku i smażyłam na wolnym ogniu do ścięcia. Nie używałam przykrywki, bo nie lubię jak woda się na niej skrapla i kapie na rozgrzany tłuszcz, a po odkryciu robi się gejzer, skutkiem czego mam potem więcej sprzątania niż jedzenia.
Przy pomocy łopatki wyłożyłam jajka na talerze, posoliłam i posypałam szczypiorkiem.


SMACZNEGO J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...