środa, 5 czerwca 2013

Risotto z podgrzybkami

Moja propozycja bezmięsnego obiadu - risotto z podgrzybkami. Podobno w lasach pojawiły się już pierwsze grzyby, ale ja skorzystałam z mrożonych, a że zamroziłam je bez obgotowywania, smakowały zupełnie jak świeże :)



 Składniki:

40 dag mrożonych podgrzybków – u mnie krojone, zamrożone na surowo
2 szklanki ryżu arborio
1 cebula
3 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
1 łyżka masła sklarowanego
3/4 szklanki białego wina
około 5 szklanek bulionu warzywnego
4 dag drobno startego parmezanu
natka pietruszki do posypania
ewentualnie sól do smaku



Wykonanie:
Ryż wsypałam na gęste sito i bardzo dokładnie wypłukałam pod bieżącą wodą, odstawiłam do osączenia.
Grzyby (nie rozmrożone wcześniej) umieściłam w rondlu i rozmroziłam na małym ogniu, a następnie powoli, często mieszając, dusiłam kilka minut.
Cebulę obrałam i pokroiłam  kostkę.
W dużym rondlu rozgrzałam oliwę i masło, wrzuciłam cebulę i smażyłam ją powoli do zeszklenia. Dodałam osączony ryż i mieszając smażyłam około minuty, aż wszystkie ziarenka dobrze pokryły się tłuszczem.
Wlałam wino, kilka razy przemieszałam, a następnie dolałam szklankę bulionu i dołożyłam podduszone grzyby. Każdą następną porcję bulionu dolewałam dopiero, kiedy poprzednia została wchłonięta przez ryż. Gotowałam do miękkości ryżu przez około 15-20 minut, dość często mieszając, żeby ryż nie przywarł do dna.
Na koniec dosypałam parmezan, dokładnie wymieszałam i posoliłam do smaku.
Podałam posypane posiekaną natki pietruszki.









4 komentarze:

  1. ag te łobuzerskie podgrzybki! :) tylko smaka robią..eh :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham grzyby, a to danie z pewnością jest przepyszne! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, rzeczywiście jest, a raczej było przepyszne :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...