piątek, 3 kwietnia 2015

Sernik wg Basi Ritz



Bardzo smaczny sernik upieczony według przepisu Basi Ritz z książki „Dom pełen smaku”. Piekłam go już dwukrotnie i za każdym razem wyszedł jednakowo kremowy i delikatny.



SPÓD:
  • 13 dag mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka proszku so pieczenia
  • 1 łyżka gorzkiego kakao
  • 5 dag cukru
  • 3,5 dag masła
  • 1 jajko
  • 1 łyżka kremówki 30% - opcjonalnie
MASA SEROWA – składniki o temperaturze pokojowej:
  • 1 kg sera na serniki
  • 3 łyżki budyniu waniliowego w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 wyszorowana i sparzona cytryna
  • 10 dag stopionego masła
  • 10 jajek
  • 0,5 szklanki śmietany kremówki 30%
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 10 dag kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 5 dag drobnych rodzynek
  • szczypta soli
POLEWA:
  • 20 dag czekolady mlecznej
  • łyżka masła
DODATKOWO:
  • masło do formy


WYKONANIE:
Dno tortownicy o średnicy 28 cm wyłożyć papierem do pieczenia, przyciąć go obręczą, boki wysmarować masłem.


SPÓD:
Do miski przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, dodać cukier i kakao, wymieszać.




Dodać zimne masło i posiekać z sypkimi składnikami.




Dodać jajko i szybko zagnieść ciasto, uformować kulę, zawinąć ją w folię i włożyć do lodówki na 15 minut.
Jeśli składniki nie chcą się skleić, dodać łyżkę śmietany.




Schłodzonym ciastem wylepić dno tortownicy i wstawić ją do lodówki na czas przygotowania masy serowej.




MASA SEROWA:


Piekarnik rozgrzać do 160 stopni z termo obiegiem.
Ser przełożyć do miski, dodać budyń, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy, skórkę i sok z cytryny oraz roztopione masło.






Miksować na niskich obrotach dodając po jednym żółtku, na końcu dodać kremówkę.




Białka ubić ze szczyptą cukru na sztywną pianę.
Pod koniec, nie przerywając miksowania, dodać po łyżce cukru pudru.





Pianę delikatnie wymieszać z masą serową, posypać po wierzchu rodzynkami i skórką pomarańczową, ponownie wymieszać.




Masę wyłożyć na przygotowany spód, wyrównać powierzchnię i od razu włożyć do nagrzanego piekarnika na dolną półkę.




Piec 60-70 minut do suchego patyczka.
W razie potrzeby wierzch ciasta można przykryć kawałkiem papieru, żeby się za mocno nie zrumieniło.




Po upieczeniu studzić w lekko uchylonym piekarniku.
Po całkowitym ostudzeniu zdjąć obręcz.


POLEWA:
Czekoladę podzielić na cząstki i razem z masłem stopić w kąpieli wodnej, rozprowadzić na wierzchu wystudzonego sernika.











4 komentarze:

  1. Mmm, wygląda niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie! Będzie u mnie na Wielkanoc! Szperałam dziś w internecie i "wpadłam" na Panią. Same pyszności!Pochwalę się jak mi się uda. Pozdrawiam. H



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie na blogu, proszę "wpadać" do mnie kiedy dusza zapragnie, goście są zawsze mile widziani :)
      Z niecierpliwością czekam na recenzję przepisu :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...