piątek, 10 kwietnia 2015

Królik cytrynowo tymiankowy



Propozycja na niedzielny obiad - królik cytrynowo tymiankowy przygotowany według przepisu Roberta Makłowicza. Dla niezorientowanych, sposób dzielenia tuszki można znaleźć np. tutaj (KLIK).
Z pozostałych kawałków ugotowałam wywar na lekką zupę jarzynową KLIK.



SKŁADNIKI:
  • 1 tuszka królika
MARYNATA:
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 nieduża cebula
  • 2 gałązki świeżego tymianku
  • 1-2 liście laurowe
  • 1 cytryna
  • 250 ml białego wytrawnego wina
DODATKOWO:
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • mąka pszenna do panierowania
  • olej do smażenia



WYKONANIE:


Cebulę i czosnek obrać, czosnek posiekać, cebulę pokroić w półplasterki.
Cytrynę dokładnie wyszorować, sparzyć wrzątkiem, obrać skórkę, wycisnąć sok.
Skórkę cytrynową, po usunięciu białych części, pokroić w cienkie paseczki.
Tymianek opłukać, otrzepać z wody, oberwać listki.
Tuszkę królika opłukać, podzielić na części, umieścić w naczyniu, w którym będzie marynowany.
Na mięsie rozłożyć czosnek, cebulę, liście laurowe, skórkę cytrynową i listki tymianku.
Skropić trzema łyżkami soku cytrynowego i zalać winem.



Naczynie szczelnie przykryć i wstawić do lodówki na kilka godzin, najlepiej na noc.
Po tym czasie mięso osączyć i oczyścić ze składników marynaty, ze wszystkich stron oprószyć solą i pieprzem.



Panierować w mące i obsmażyć ze wszystkich stron na rozgrzanym oleju.



Marynatę przelać do rondla, doprowadzić do wrzenia, włożyć do niej kawałki królika i dusić na wolnym ogniu pod przykryciem do miękkości mięsa (ja dusiłam około 45-50 minut).



Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Podałam z ziemniakami i zasmażanymi buraczkami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...