piątek, 24 kwietnia 2015

Lody kajmakowe z maszynki



Weekend rozpoczęłam nieciekawie - z pracy do domu wracałam trzy godziny... koszmar. Dawno nie widziałam aż tak zakorkowanej Warszawy. Zmęczona do granic możliwości, ze zdrętwiałą od sprzęgła stopą, zrezygnowałam z gotowania obiadu i zafundowałam sobie tosty z salami i serem, mniam.
A dla Was mam propozycję na pyszny domowy deser, z gwarancją, że zniknie w błyskawicznym tempie - otwieram sezon na lody! :)




SKŁADNIKI:
  • 200 g gotowej masy kajmakowej z puszki
  • 200 g śmietanki kremówki 30%
  • około 1/2 szklanki pełnotłustego mleka
  • solone orzeszki ziemne do posypania


WYKONANIE:
Masę kajmakową i śmietankę podgrzewać w rondelku, nie doprowadzając do wrzenia, aż składniki dobrze się połączą.




Wymieszać z mlekiem – jeśli jest zbyt słodkie, można dodać więcej mleka.




Mieszankę dobrze schłodzić w lodówce, a następnie wlać do maszynki i dalej postępować zgodnie z instrukcją.





Orzeszki posiekać.
Ukręcone lody przełożyć do pojemnika i wstawić do zamrażarki, lub podawać od razu posypane posiekanymi orzeszkami.









4 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...