środa, 4 marca 2015

Ciasto na pizzę - przepis podstawowy II



Przepis znalazłam w wypożyczonej kiedyś z biblioteki książce „Pizza & pasta” autorstwa Dario G.C.Querni. Rodzina stwierdziła, że jest jeszcze smaczniejsze od tego, jakie robiłam dotychczas. Zapraszam do wypróbowania.


PROPORCJE NA DWIE PIZZE O ŚREDNICY MINIMUM 32 CM:
60 dag mąki pszennej – u mnie tortowa
około 380-400 ml niegazowanej wody mineralnej
25 g świeżych drożdży
3/4 łyżeczki cukru pudru
4 łyżki oliwy z oliwek
15-20 g soli


WYKONANIE:
Do miski przesiać 50 dag mąki, pośrodku zrobić dołek, wkruszyć do niego drożdże, dodać cukier puder i niewielką ilość wody, wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Mieszając łyżką dolewać stopniowo resztę wody wymieszaną z solą i dodawać resztę mąki.
Masa powinna być bardzo miękka i lepiąca.
Dolać oliwę, wyrabiać aż ciasto ją wchłonie, a następnie wyłożyć masę na blat i wyrabiać 10 minut do otrzymania miękkiego, elastycznego ciasta.
Ciasto przełożyć do czystej miski, ostrym nożem zrobić nacięcie na krzyż, przykryć mokrą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Krótko przerobić, a następnie uformować dwa spody o średnicy 32 cm.
Obłożyć dowolnymi składnikami i piec w temperaturze 200 stopni z termo obiegiem przez 15-20 minut.








4 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się ten wpis - wszystko jest świetnie zaprezentowane na zdjęciach. Dziękuję za to :) Dzisiaj będzie u mnie pizza!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki wielkie za przepis. Kilka razy próbowałam zrobić ciasto na pizzę, ale mi nie wychodziło. Może tym razem będzie inaczej

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...