niedziela, 23 marca 2014

Bananowiec na biszkopcie

Ciasto znane mi od lat, jeszcze z czasów, kiedy byłam tzw. młodą mężatką. Kiedyś zamiast pieczonego spodu używałam okrągłych biszkopcików, i nie podgrzewałam masy bananowej, przez co wyglądała jak zwarzona...
Teraz dzięki dobrej radzie Iziony masa jest dopracowana, gładziutka i pyszna. Przepis polecam, bo choć trzeba nieco poczekać na stężenie, ciasto jest tego warte.





BISZKOPT:
3 jajka rozmiar L
szczypta soli
1/2 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej tortowej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


MASA BANANOWA:
2 galaretki cytrynowe
3 dość duże banany
20 dag masła


DODATKOWO:
2 galaretki wiśniowe



WYKONANIE: 


BISZKOPT:
Blaszkę o wymiarach 32x24 wyłożyć papierem do pieczenia.
Piekarnik rozgrzać do temperatury 160 stopni z termo obiegiem (180 stopni bez).
Oddzielić żółtka od białek.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, na koniec, nie przerywając miksowania, partiami dodać cukier.
Na małych obrotach dodać pojedynczo żółtka.
Dosypać przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę i delikatnie wymieszać łopatką.
Masę wyłożyć do przygotowanej blaszki, równo ją rozprowadzić.
Piec około 20 minut.
Po wystudzeniu oderwać biszkopt od papieru i ponownie włożyć go do blaszki na świeży papier.


MASA BANANOWA:
Galaretki cytrynowe rozpuścić  w 1,5 szklanki wrzącej wody, odstawić do wystudzenia.
Banany umyć, obrać, rozgnieść widelcem na miazgę.
Miękkie masło spienić mikserem, wymieszać z bananami i wystudzoną galaretką.
Miskę z masą postawić na rondlu z gorącą wodą i podgrzewać mieszając do momentu, aż stanie się jednorodna i gładka, wystudzić.
Tężejącą masę bananową rozprowadzić na biszkopcie, odstawić w chłodne miejsce.
Galaretki wiśniowe rozpuścić w 3,5 szklanki wrzącej wody, wystudzić.
Kiedy zaczną tężeć, wylać na masę bananową.







3 komentarze:

  1. no, napisałam się a wpis się nie ukazał. Szukałam inspiracji do biszkopta i właśnie znalazłam. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, mam nadzieję, że przepis okaże się przydatny :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...