wtorek, 3 grudnia 2013

Crepes Suzette

Naleśniki tak pyszne, że po skosztowaniu ogarnęło mnie zdumienie, czemu dotąd nie zdecydowałam się na ich przygotowanie. Fakt, dietetyczne nie są, ale co tam, raz na jakiś czas można się dopieścić taką smakowitością :) Niebo w gębie, mniam...




SKŁADNIKI:
12-14 naleśników
3 pomarańcze
15 dag masła
6 dag cukru
80 ml rumu


WYKONANIE:
Pomarańcze dokładnie umyłam. Jedną sparzyłam wrzącą wodą i otarłam z niej skórkę, następnie obrałam odcinając białe albedo i ostrym nożem wyfiletowałam cząstki, z ogryzka wycisnęłam sok.
Dwie pozostałe pomarańcze przekroiłam na pół i wycisnęłam z nich sok.
Do rondelka włożyłam masło, wsypałam cukier i otartą skórkę, wlałam cały sok z pomarańczy.
Mieszaninę doprowadziłam do wrzenia i gotowałam na wolnym ogniu około 15 minut, aż częściowo odparowała i nabrała konsystencji syropu.
Na dużej patelni ułożyłam złożone w chusteczkę naleśniki, zalałam je sosem i obłożyłam cząstkami pomarańczy. Podgrzewałam na wolnym ogniu 2-3 minuty.
Rum lekko podgrzałam w rondelku po sosie, polałam nim naleśniki i podpaliłam.


W przepisie wykorzystałm rum zamiast likieru pomarańczowego, ponieważ lubię jego smak i zapach, a poza tym, zawsze stoi w mojej spiżarni

Naleśniki przygotowałam według tego przepisu.











2 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...