niedziela, 1 grudnia 2013

Sernik z pierniczkami na grubym spodzie

Po raz kolejny przekonałam się, żeby nie polegać na przepisach znalezionych w gazecie. Następnym razem, w razie jakichkolwiek wątpliwości co do proporcji składników, zdam się na swoją wiedzę i długoletnie doświadczenie. Ostatecznie sernik się udał, ale dopiero po moich modyfikacjach, i był całkiem smaczny, ale spodnia warstwa była prawie tak gruba, jak warstwa serowa. Żeby ją obniżyć, należy przygotować ciasto z połowy podanych składników.




CIASTO:
3 szklanki mąki pszennej typ 650
20 dag margaryny
3/4 szklanki cukru pudru
łyżka ciemnego kakao
2 jajka
łyżeczka proszku do pieczenia


MASA SEROWA:
4 jajka
2/3 szklanki cukru
opakowanie 16 g cukru wanilinowego
1 kg trzykrotnie mielonego twarogu
25 dag masła
1 płaska łyżka budyniu waniliowego bez cukru
1 płaska łyżka kaszy manny
kilkanaście kropli zapachu rumowego


DODATKOWO:
około 30 dag pierniczków w czekoladzie, nadziewanych marmoladą – ilość zależy od tego, ile chcemy ich dać do masy serowej


WYKONANIE:


CIASTO:
Blaszkę o wymiarach 24x32 cm wyłożyłam papierem do pieczenia.
Masło wysiekałam z przesianą mąką, dodałam cukier puder, kakao, proszek do pieczenia, wymieszałam. Dodałam jajka i szybko wyrobiłam gładkie ciasto. Rozwałkowałam i wyłożyłam dno blaszki. Wstawiłam do lodówki na około 1 godzinę.


MASA SEROWA:
Oddzieliłam żółtka od białek.
Żółtka utarłam z cukrem i cukrem wanilinowym na biało, nie przerywając miksowania dodałam po łyżce sera. Na koniec dodałam miękkie masło, budyń, kaszę mannę i zapach rumowy.
Białka ubiłam na sztywną pianę i delikatnie wymieszałam z masą serową.
Na schłodzony spód wyłożyłam część masy serowej, na niej poukładałam piernikowe gwiazdki i przykryłam resztą masy.
Wstawiłam blaszkę do piekarnika nagrzanego do temperatury 160 stopni z termo obiegiem. Po kilku-kilkunastu minutach, kiedy tylko wierzch się ściął, przykryłam kawałkiem grubej folii aluminiowej.
Piekłam 60 minut, wystudziłam w uchylonym piekarniku.

7 komentarzy:

  1. No tak, gazety zawodzą. Wiem coś o tym - niestety... Najważniejsze, że w końcu się udał - wygląda ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bałam się co z niego wyjdzie, ale nie jest najgorzej :)

      Usuń
  2. Też mam w planie taki sernik w najbliższym czasie. Ciekawa jestem, czy u mnie obędzie się bez komplikacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wystarczy wykorzystać sprawdzony przepis na kruchy lub półkruchy spód, wzbogacić go w kakao i przyprawę piernikową (żałuję, że nie dodałam jej do swojego), oraz na ulubioną masę serową. Do masy serowej wetknąć taką ilość pierniczków, jaka nam odpowiada, a wierzch dać polewę czekoladową. I mamy pyszny wypiek :)
      Ze swojej strony życzę powodzenia i udanego wypieku :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...