czwartek, 12 grudnia 2013

Sernik wiedeński z polewą czekoladową

Kolejny sernik, tym razem wiedeński z bakaliami i czekoladową polewą. Użyłam do niego kupionego na targu "prawdziwego" sera "od baby". Był tak tłusty i kremowy, że zastanawiałam się, czy w ogóle jest sens go mielić, ale zmieliłam oczywiście, i to nawet dwukrotnie.
Być może za sprawą sera, był to był najlepszy sernik, jaki jadłam od dłuższego czasu :)


SKŁADNIKI:
1 kg tłustego sera
5 dag rodzynek
rum do namoczenia rodzynek
10 dag smażonej skórki pomarańczowej
10 dag masła
1 szklanka drobnego cukru do wypieków
5 dużych jajek
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej +1 łyżka do bakalii
pół łyżeczki aromatu rumowego
POLEWA:
5 dag mlecznej czekolady
2 dag masła




WYKONANIE:
Rodzynki zalać niewielką ilością rumu i pozostawić do napęcznienia.
Ser dwukrotnie przepuścić przez maszynkę do mielenia.
Blaszkę o wymiarach 23x28 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Miękkie masło zmiksować z cukrem na puszystą jasną masę.
Do masy dodać najpierw po jednym jajku, każde starannie miksując, a następnie partiami zmielony ser.
Wymieszać z obiema mąkami i aromatem rumowym.
Piekarnik rozgrzać do 145-150 stopni z termo obiegiem (165-170 bez termo obiegu).
Rodzynki osączyć, wymieszać ze skórką pomarańczową i łyżką mąki ziemniaczanej, dodać do masy serowej i wymieszać łyżką.
Masę nałożyć do przygotowanej blaszki.
Piec 70-90 minut. Gdyby sernik za mocno się rumienił, przykryć kawałkiem folii aluminiowej. Pozostawić w piekarniku do wystudzenia.
POLEWA: czekoladę z masłem stopić na parze, wymieszać do uzyskania gładkiej masy. Polać wierzch wystudzonego sernika i pozostawić do stężenia.















1 komentarz:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...