niedziela, 16 sierpnia 2015

Wytrawna sałatka śliwkowo melonowa




Chwilkę mnie tu nie było. Nie dlatego, że nie miałam czym się z Wami podzielić, ale dlatego, że jakaś dziwna niemoc mnie ogarnęła, chyba przez te tropikalne upały, które wyjątkowo źle znoszę. Zapał wystarczał jedynie na ugotowanie/upieczenie, obfotografowanie i konsumpcję. Powoli więc nadrabiam zaległości :)
Dzisiaj proponuję ciekawą w smaku sałatkę, której głównymi składnikami są melon, śliwki i ser typu feta. Jak dla mnie bomba, tak samo jak ta z arbuza i fety KLIK, którą, jak widzę, dość często odwiedzacie :)
Zapraszam do wypróbowania, czy Wam również jej smak przypadnie do gustu.




SKŁADNIKI na dwie porcje:
  • 1/2 melona miodowego
  • 5-6 ciemnych śliwek z odchodzącą pestką
  • 2 garście borówki amerykańskiej
  • 2 liście karbowanej czerwonej sałaty
  • mała czerwona cebula
  • około 13 dag sera typu feta 
  • olej o neutralnym smaku
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz





WYKONANIE:


Owoce i sałatę umyć, osuszyć.
Melona obrać ze skóry, usunąć gniazdo nasienne, miąższ pokroić w kostkę.
Śliwki przekroić na pół, usunąć pestkę, każdą połówkę pokroić na cztery kawałki.
Sałatę podrzeć na niewielkie kawałki.
Cebulę obrać, przekroić na pół, a następnie na cienkie plasterki, rozdzielić palcami na pojedyncze piórka.
Fetę osączyć z zalewy, pokroić w niedużą kostkę.
Wszystkie składniki delikatnie wymieszać ze sobą, lub dekoracyjnie ułożyć na talerzu, skropić olejem, oprószyć świeżo zmielonym pieprzem i solą (ostrożnie, ser już jest słony!)






2 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...