wtorek, 4 sierpnia 2015

Muffinki makowe z jeżynami



Uwielbiam muffiny. Nie za ich smak, bo szczerze powiedziawszy jakoś bardziej wolę wypieki z większą ilością kremów, czy galaretką, ale za prostotę i szybkość wykonania. Cienki gips na nodze uniemożliwia mi stawanie na niej, więc nie mogę sobie pozwolić na wystawanie godzinami z mikserem w dłoni. A muffiny... trzask prask i zrobione! Na siedząco, bez wysiłku (no dobra, kolana pobrudziłam ciastem), niewiele ponad pół godziny, i słodkie babeczki były gotowe do konsumpcji.
I w tym wypadku nieważne, że bez kremu i galaretki, bo wilgoci nadały im świeże jeżynki, a niebiańskiego smaku moja nieodparta ochota na domowe wypieki, za którymi zdążyłam zatęsknić przez ostatnie półtora tygodnia :)





SKŁADNIKI SUCHE:
  • 2 pełne szklanki mąki pszennej – u mnie tortowa
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 pełna łyżeczka cukru wanilinowego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 pełne łyżki suchego maku


SKŁADNIKI MOKRE (temperatura pokojowa):
  • 2 jajka (M)
  • 5 łyżek płynnego oleju kokosowego
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki naturalnej


DODATKOWO:
  • 25 dag świeżych jeżyn





WYKONANIE:


Jeżyny opłukać i bardzo dokładnie osuszyć.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami lub wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą.
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni (160 z termo obiegiem).
Do jednej miski przesiać mąkę wraz z proszkiem do pieczenia i sodą. Dodać cukier, cukier wanilinowy i mak, wymieszać.




W drugiej misce roztrzepać jajka z maślanką i olejem kokosowym.




Składniki płynne dodać do suchych i z grubsza wszystko wymieszać łyżką. Ciasto nie musi być gładkie.




Do papilotek nałożyć po łyżce ciasta, wcisnąć w nie osuszone jeżyny i przykryć pozostałym ciastem.





Piec 20-25 minut do zrumienienia i suchego patyczka.
Po kilku minutach wyjąć z foremki i wystudzić na kratce kuchennej.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...