niedziela, 24 listopada 2013

Bitki wieprzowe w sosie z suszonych grzybów

Bitki wieprzowe w sosie z suszonych grzybów podałam z KLUSKAMI ŚLĄSKIMI i CZERWONĄ KAPUSTĄ.





SKŁADNIKI:
90 dag odtłuszczonej szynki wieprzowej
sól
pieprz
2 łyżki oleju
cebula
4 dag suszonych podgrzybków
4 ziela angielskie
liść laurowy
1 ząbek czosnku
2 czubate łyżeczki mąki
majeranek
1/3 szklanki śmietanki kremówki



WYKONANIE:
Grzyby dokładnie umyłam, zalałam gorącą wodą i odstawiłam do zmięknięcia.
Mięso umyłam, osuszyłam papierowym ręcznikiem, pokroiłam w plastry w poprzek włókien, rozbiłam tłuczkiem, z obu stron oprószyłam solą i pieprzem. Obsmażyłam partiami na rumiano na rozgrzanym oleju, odłożyłam na talerz.
Na tym samym tłuszczu zeszkliłam obraną i pokrojoną w kosteczkę cebulę.
Z powrotem włożyłam mięso do rondla, dodałam osączone grzyby, przez sitko wyłożone gazikiem kosmetycznym wlałam wodę, w której moczyły się grzyby.
Dolałam tyle gorącej wody, żeby mięso było tylko co przykryte. Dodałam ziele angielskie, liść laurowy i przeciśnięty przez praskę czosnek. Lekko posoliłam.
Na wolnym ogniu pod przykryciem dusiłam do miękkości (uzupełniałam wodą odparowany sos).
Mąkę rozprowadziłam niewielką ilością zimnej wody, zagęściłam sos.
Dodałam kremówkę, doprawiłam do smaku majerankiem, solą i pieprzem.






4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Moja rodzina uwielbia takie obiady :)

      Usuń
    2. mój mąż też:) dzisiaj właśnie mieliśmy podobny tylko z karczkiem:)

      Usuń
    3. Karczek też bardzo dobrze smakuje w takim sosiku :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...