niedziela, 10 listopada 2013

Jaja zapiekane na boczniakach

Dzisiejsze przedpołudnie spędziłam robiąc za kierowcę, i nie ukrywam, że do domu wróciłam dość zmęczona, z bolącą głową i kompletnym brakiem chęci na wystawanie przy kuchni.
Dlatego przygotowałam szybki, niekłopotliwy, a przy tym bardzo smaczny obiad - jajka zapiekane na boczniakach, które podałam w towarzystwie pieczonych ziemniaków i surówki z kapusty pekińskiej.





SKŁADNIKI:
1 łyżka masła sklarowanego
1/2 cebuli
czosnek granulowany
25 dag boczniaków
sól
pieprz
4 jajka
posiekana natka pietruszki i koperek do posypania



WYKONANIE:
Cebulę obrałam, pokroiłam w kosteczkę.
Boczniaki oczyściłam, odkroiłam gąbczaste końcówki ogonków, pokroiłam w paski w poprzek blaszek.
Na patelni z metalową rączką rozgrzałam masło, zeszkliłam na nim cebulę, lekko oprószając ją solą.
Do cebuli dodałam boczniaki i obsmażyłam prawie nie mieszając (żeby się nie rozleciały).
Oprószyłam pieprzem i odrobiną granulowanego czosnku.
Na grzyby wybiłam jajka, oprószyłam je solą i pieprzem.
Patelnię wstawiłam na dolną półkę piekarnika rozgrzanego do 200 stopni (na górnej dopiekały się ziemniaki).
Piekłam kilka minut do ścięcia białka.
Na talerzach posypałam natką pietruszki i koperkiem.








3 komentarze:

  1. Na sam widok ślinka mi cieknie, zjadłabym taki obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och! Smak musiał być wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję, to prawda:) Domownicy podbierali sobie nawzajem kawałki boczniaków :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...