poniedziałek, 11 listopada 2013

Placki ziemniaczane w jesiennych kolorach

Piękne kolorystycznie, bogate smakowo placki ziemniaczane z dodatkiem cukinii i papryki. Troszkę inne od tradycyjnych, ale gwarantuję, że smaczne :)





SKŁADNIKI:
50 dag ziemniaków
kawałek wyrośniętej cukinii – po obraniu i usunięciu pestek ważył 20 dag
1/4 dużej czerwonej papryki
1 mała cebula
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
mała łyżeczka igiełek świeżego tymianku
2 kopiaste łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 duże jajko
10 dag mąki pszennej
sól
pieprz
olej do smażenia



WYKONANIE:
Ziemniaki obrałam i umyłam.
Cukinię umyłam, obrałam ze skórki i usunęłam część z pestkami.
Ziemniaki i cukinię starłam na tarce o dużych oczkach, dłonią odcisnęłam z soku, który odlałam.
Paprykę umyłam, pokroiłam w drobną kosteczkę.
Cebulkę obrałam i również drobno pokroiłam.
Natkę pietruszki i tymianek opłukałam, osączyłam z wody. Igiełki tymianku obrałam ze zdrewniałych łodyżek, natkę posiekałam.
Do ziemniaków, cukinii, papryki i ziół dodałam jajko, koncentrat pomidorowy  i mąkę.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Masę dokładnie wymieszałam.
Na patelni rozgrzałam olej i nakładałam łyżką porcję masy, formując placuszki. Smażyłam je z obu stron na złoty kolor.
Po usmażeniu osączyłam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Podałam na gorąco.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...