sobota, 16 listopada 2013

Krupnik ze świeżymi podgrzybkami

Zdaniem Powtwora najlepszy krupnik, to krupnik z grzybami, i nieważne czy są to grzyby świeże czy suszone. Dzisiaj polecam gęstą, sycącą, pachnącą zupę - remedium na jesienną szarugę :)





SKŁADNIKI:
20 dag warkocza ze schabu środkowego
7 szklanek wody
2 średnie marchewki
1 pietruszka
kawałek bulwy selera
sól
liść laurowy
3 ziela angielskie
płaska łyżka masła sklarowanego
mała cebula
10 dag świeżych podgrzybków
1/2 szklanki jęczmiennej kaszy wiejskiej
30 dag ziemniaków – waga po obraniu
pieprz
natka pietruszki do posypania
ewentualnie kremówka do zabielenia


WYKONANIE:
Mięso opłukałam, zalałam w rondlu zimną wodą, doprowadziłam do wrzenia, zszumowałam.
Dodałam obrane i umyte marchew, pietruszkę i selera, oraz ziele angielskie i liść laurowy.
Lekko posoliłam i gotowałam do miękkości warzyw.
Grzyby oczyściłam, pokroiłam w plastry, cebulę obrałam, pokroiłam w kosteczkę.
Na rozgrzanym maśle zeszkliłam cebulę, dodałam plasterki grzybów i obsmażyłam.
Kaszę przepłukałam pod bieżącą wodą na gęstym sicie.
Ziemniaki obrałam, opłukałam, pokroiłam w kosteczkę.
Z wywaru wyjęłam warzywa, natomiast dodałam kaszę, ziemniaki i obsmażone grzyby.
Na wolniutkim ogniu gotowałam do miękkości składników. Pod koniec dodałam pokrojoną w plasterki marchewkę.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Zupę podałam posypaną natką pietruszki.
Doskonale smakuje z odrobiną śmietany kremówki i kilkoma kroplami sosu sojowego.





4 komentarze:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...