niedziela, 3 listopada 2013

Kruche talarki korzenne z żurawiną

Cudownie aromatyczne i niebiańsko kruche ciasteczka korzenne z dodatkiem suszonej żurawiny. Przepis prosty do bólu, ciasto łatwe w obróbce, wygodne, bo można je zagnieść nawet dwa dni wcześniej i spokojnie przechować w lodówce.
Były miłym dodatkiem do gorącej herbaty, którą chętnie wypiliśmy po odwiedzinach grobów bliskich...



SKŁADNIKI:
30 dag mąki pszennej typ 650 + do podsypania przy wałkowaniu
10 dag cukru pudru
opakowanie 20 g przyprawy do ciasteczek korzennych
20 dag zimnego masła
2 żółtka
10 dag suszonej żurawiny



WYKONANIE:
Do miski przesiałam mąkę, dodałam cukier puder i przyprawę do ciasteczek, wymieszałam.
Masło dokładnie posiekałam z sypkimi składnikami. Dodałam oddzielone od białek żółtka (białka zamroziłam na kiedy indziej) i szybko zagniotłam gładkie ciasto. Jeśli nie chce się zagnieść, można dodać odrobinkę zimnej wody.
Ciasto zawinęłam w folię spożywczą i włożyłam na godzinę do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkowałam na oprószonej mąką stolnicy. Połowę placka posypałam żurawiną, przykryłam drugą połową i ponownie przewałkowałam na grubość 5-7 mm.
Szklanką wykroiłam okrągłe ciasteczka i ułożyłam je na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce.
Piekłam 15-18 minut w temperaturze 160 stopni z termo obiegiem, uważając żeby się za mocno nie spiekły.











Akcja ŻURAWINOWA!


7 komentarzy:

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...