sobota, 16 listopada 2013

Schab duszony w przyprawach

Bardzo chude, kruche mięso do kanapek. Zamiast środkowego, można użyć schabu karkowego - będzie bardziej... soczyście.





SKŁADNIKI:
80 dag schabu środkowego bez kości i warkocza
1 łyżka oleju
płaska łyżeczka soli
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
2 ząbki czosnku
majeranek suszony
do obsmażenia łyżka oleju


WYKONANIE:
Mięso opłukałam, osuszyłam papierowym ręcznikiem.
W miseczce wymieszałam na papkę olej, sól, paprykę w proszku i przeciśnięty przez praskę czosnek.
Mieszaniną dokładnie natarłam mięso ze wszystkich stron. Dość obficie obsypałam majerankiem.
Schab umieściłam w próżniowo zamykanym naczyniu i wstawiłam do lodówki na 24 godziny.
Po tym czasie obsmażyłam go z obu stron na rozgrzanej łyżce oleju, podlałam niewielką ilością wody i dusiłam na wolnym ogniu pod przykryciem do miękkości. Od czasu do czasu przewracałam mięso na drugą stronę. Co jakiś czas sprawdzałam czy płyn nie odparował.
Odstawiłam do całkowitego wystudzenia, schodziłam w lodówce zawinięte w folię aluminiową.








6 komentarzy:

  1. Taki schabik na chlebku - poezja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja go szczególnie lubię z chrzanem, albo ćwikłą :)

      Usuń
    2. O której obiadek? Szkoda żeby taki schabik się zmarnował ??:)

      Usuń
    3. Hihihihi, już po obiadku :P

      Usuń
  2. To może deser stryjenka chociaż zostawiła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciasto kakaowo czekoladowo dyniowe. Może być? :P

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...