niedziela, 24 listopada 2013

Szybkie cynamonowo-orzechowe ciasto z gruszkami i jabłkami

Znacie to?
Na straganach olbrzymi wybór owoców, więc do koszyka wpadają po kolei jabłka, gruszki, śliwki... itp. mniej lub bardziej sezonowe pyszności. A potem te mniej chodliwe, lub zakupione w większej ilości, leżą sobie w koszyku i marnieją w oczach.
Ja to niestety znam, a ponieważ nie lubię wyrzucać żywności, zazwyczaj smażę wtedy racuchy, albo piekę jakieś szybkie ciasto, do którego wtykam niechciane owoce. Zarówno ciasto, jak i racuchy wzbudzają entuzjazm moich domowników, jedno i drugie znika w ekspresowym tempie, a problem nadwyżek zostaje w smaczny sposób rozwiązany :)





SKŁADNIKI:
4 jajka
1/2 szklanki cukru
25 dag mąki pszennej tortowej (około 2 szklanek)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
5 dag mielonych orzechów włoskich (1/2 szklanki)
1/2 szklanki oleju rzepakowego
3/4 szklanki maślanki naturalnej
2 jabłka – u mnie cortland malinowy
2 gruszki – u mnie konferencja


DO POSYPANIA:
łyżka mielonych orzechów włoskich
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżka brązowego cukru trzcinowego
ewentualnie cukier puder do oprószenia



WYKONANIE:
Jabłka i gruszki umyłam, osuszyłam i obrałam. Jabłka pokroiłam na szóstki, usuwając przy tym gniazdo nasienne, gruszki dowolnie.
Mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia i sodą, wymieszałam z mielonymi orzechami.
Tortownicę o wymiarach 24 cm wyłożyłam papierem do pieczenia.
Piekarnik rozgrzałam do temperatury 170 stopni z termo obiegiem.
Całe jajka utarłam na biało z cukrem, nie przerywając miksowania dolałam olej i maślankę.
Dodałam przesianą mąkę z dodatkami i całość wymieszałam łyżką.
Masę przełożyłam do tortownicy. Na wierzchu rozłożyłam owoce, posypałam mielonymi orzechami, cynamonem i trzcinowym cukrem.
Piekłam 45 minut do suchego patyczka.
Wystudziłam na kratce kuchennej.
Przed podaniem oprószyłam cukrem pudrem.









10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Przyjeżdżaj, zaraz będę piec drożdżówki :))

      Usuń
  2. Też tak czasami mam - nakupuję, bo tak ładnie wyglądają, a potem nie ma kto jeść... Ciasto jest w takich razach jedynym słusznym rozwiązaniem ;)
    Twoje wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Dzisiaj nakupiłam dla odmiany wszelakich cytrusów i innych egzotycznych owoców, i już mnie głowa boli co z nimi zrobię :)

      Usuń
  3. Chce koniecznie upiec Twoje ciasto na niedziele i mam pytanie: czy 25 dag maki, to faktycznie 2 szklanki? Bo wedlug mnie do byloby 50 dag.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko,
      w szklance, takiej zwykłej arcoroc z uszkiem, mieści się 13-14 dag mąki tortowej (specjalnie poszłam przed chwilką odważyć). Przy pieczeniu tego ciasta odmierzałam taką właśnie szklanką, wyszły prawie dwie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...