poniedziałek, 28 stycznia 2013

Kacze skrzydła "z odzysku" z kaszą perłową

Mięso z rosołu można zagospodarować na wiele sposobów:
- zjeść od razu, na stojaka, po kryjomu przed domownikami
- użyć do farszu na pierogi lub krokiety
- obrać z kości i dołożyć do zrobionej następnego dnia pomidorówki (na resztkach rosołu)
- zamrozić zbierając mięsko na pasztet (sposób Babcigramolki)
albo opanierować, usmażyć i podać na drugie danie :)
Tak właśnie zrobiłam z kaczymi skrzydłami, na których nagotowałam pyszny domowy rosół bez polepszaczy :)



Składniki:
4 kacze skrzydła z rosołu
2 jajka
4 czubate łyżki bułki tartej
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
0,5 łyżeczki granulowanego czosnku
ewentualnie sól
olej do smażenia
KASZA:
0,5 szklanki jęczmiennej kaszy mazurskiej perłowej grubej
1 i 1/4 szklanki wody
sól do smaku
łyżka masła


Wykonanie:
Do rondelka odmierzyłam wodę, zagotowałam ją z masłem i niewielką ilością soli (wolę dosolić kaszę po ugotowaniu, niż przesolić na starcie). Na wrzątek wrzuciłam wypłukaną na gęstym sicie kaszę. Gotowałam na wolnym ogniu, od czasu do czasu mieszając do miękkości (około 30 minut).
Ze skrzydełek odcięłam najcieńszą część (po obraniu mięsko zagospodarował kot), resztę delikatnie posoliłam. Panierowałam ze wszystkich stron w roztrzepanych jajkach i bułce tartej wymieszanej z papryką i czosnkiem granulowanym. Usmażyłam na rumiano na rozgrzanym oleju.
Podałam z kaszą perłową i surówką z pekinki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...