wtorek, 8 stycznia 2013

Kryzysowa zupa serowa


Moją pierwszą zupę serową ugotowałam w oparciu o przepis Macieja Kuronia. Było to hohoho, baaaardzo dawno temu. Od tamtej pory wprowadziłam do receptury nieco zmian. Właściwie za każdym razem jest inna, w zależności od rodzaju użytej wędliny i sera, ale nadal pozostaje szybka, niedroga, kaloryczna i pyszna!


Zupa serowa z grzankami


Składniki:

czerstwe bułki na grzanki - w zaprzyjaźnonej piekarni kupuję "wczorajsze" za pół ceny
10 dag dowolnej wędliny – u mnie żywiecka, ale może być zarówno cienka kiełbasa, jak i szynka
1 mała cebulka
1 ząbek czosnku
1 płaska łyżka masła klarowanego
1 bulionowa kostka warzywna (nie więcej, bo zupa może być za słona)
200 g serka topionego o ulubionym smaku – u mnie gouda
pieprz
świeży koperek


Wykonanie:

Bułki pokroiłam w niedużą kostkę, wsypałam na suchą patelnię i smażyłam na wolnym ogniu, mieszając od czasu do czasu, aż grzanki stały się rumiane i chrupiące.
Wędlinę pokroiłam w paseczki. Cebulę i czosnek obrałam i drobno posiekałam. Na patelni rozgrzałam masło, wrzuciłam wędlinę, a po chwili smażenia dodałam cebulkę. Kiedy cebula się zeszkliła dodałam czosnek i wszystko razem jeszcze chwilkę smażyłam.
W rondlu zagotowałam 1 litr wody, dodałam kostkę warzywną i serki topione. Gotując na wolnym ogniu rozgniotłam serki – najlepiej tłuczkiem do ziemniaków. Następnie mieszałam aż do rozpuszczenia się grudek. Przetestowałam, że najwygodniej to robić zwykłą sprężynową trzepaczką do jajek.
Do rondla dodałam zeszkloną cebulę z wędliną, doprawiłam pieprzem. Podgrzewałam razem jeszcze przez kilka minut, aż smaki się przeniknęły.
Podałam z grzankami, posypaną posiekanym koperkiem. Grzanki oczywiście oddzielnie, bo szybko rozmiękają, a w domu wszyscy lubimy chrupiące.






13 komentarzy:

  1. dziękuje za przepis. wyjaśniony dosłownie krok po kroku.wydaje się prosta czyli coś dla mnie.mam zamiar spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziękuję za miłe słowa :) Życzę smacznego :)

      Usuń
  2. Mmmm... Brzmi pysznie jutro zupa serowa:-) a nie miałam pomysłu na szybki obiad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam, bo rzeczywiście jest błyskawiczna, a podać można i z makaronem i groszkiem ptysiowym :)

      Usuń
  3. Może jeszcze jakiś ciekawy pomysł na drugie danko:-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, mam kilka fajnych pomysłów w kategorii "pomysł na obiad" i "coś na szybko" :P

      Usuń
  4. witam ponownie, widzę, że nie tylko ja się skusiłam na tę zupę. Donoszę, że się udała. Może wyszła trochę za słona bo boczek był słony ale było ok. Sama jadłam więc przydałaby się opinia kogoś drugiego. Następnym razem przetestuję na mężu. Apropo czy próbowała dodawać Pani pieczarki czy coś innego, koleżanka mówiła że jadła kiedyś zupę serową z groszkiem. Jak Pani myśli co by było można dodać tak aby niezepsuć. p.s idę buszować na Pani stronie w poszukiwaniu nowych inspiracji.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo mnie cieszy, że zupa się udała :)
      Niestety nie dodawałam do niej pieczarek, groszku, ani żadnych dodatków smakowych. Ale pomysł jest fajny, niewykluczone, że następnym razem coś do niej dorzucę, ciekawe jaki będzie efekt :)
      Bardzo dziękuję za miły komentarz i polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  5. Witam serdecznie.Znam tą zupkę bardzo dobrze i przyznaje ,ze jest pyszna.Z mojej strony moge dodać, iż ja chlebuś przed pokrojeniem smaruje delikatnie maselkiem czosnkowym , a sama zupke posypuje dymką.Czekam niecierpliwie na kolejne ,smaczne przepisy.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Kolejna smaczna modyfikacja :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  6. a ja mam pytanko jaka jest ta strona pani??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy? Czy chodzi o stronę główną bloga?

      Usuń
  7. Cudo, az ślinka leci:) Przypominam o konkursie, jeszcze tylko 3 dni:)http://takietampichcenie.blogspot.com/2013/06/konkurs-grillowanie-z-kamisem.html

    OdpowiedzUsuń

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...