poniedziałek, 28 stycznia 2013

Kruche herbaciane EarlGrey-ki



Ciasteczka herbaciane


Małe, kruche ciasteczka, o niecodziennym smaku. Pyszne są zaraz po upieczeniu, ale ja wolę je dopiero następnego dnia. Wtedy wręcz rozsypują się w ustach. Ciasto daje się łatwo formować, więc można spokojnie upiec je w innym kształcie. Na przykład utoczyć kuleczkę i rozgnieść ją dnem szklanki.


Ciasteczka herbaciane


Składniki:
1 szklanka mąki pszennej – dałam tortową
10 dag masła
2 żółtka – białka zamroziłam, żeby się nie zmarnowały
5 łyżek cukru pudru
3 saszetki po 1,5 g dobrej herbaty earl grey

1 łyżka soku z cytryny


Wykonanie:
Herbatę wysypałam z saszetek do moździerza i roztarłam na drobny pył.
Miękkie masło spieniłam mikserem. Najpierw utarłam je z cukrem pudrem, a następnie z żółtkami. Do masy dodałam herbatę (powinno jej być około 1 łyżki stołowej) i sok z cytryny, wymieszałam. Mąkę przesiałam, dodałam do masy i wymieszałam.  Ręką szybko zagniotłam ciasto, zrobiłam z niego wałeczek i pokroiłam na kawałeczki, z których utoczyłam kuleczki wielkości orzecha laskowego.

Blaszkę na minimuffinki wyłożyłam małymi papilotkami, włożyłam do nich kuleczki i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam w temperaturze 180 stopni z termo obiegiem przez około 15 minut, do porządnego zrumienienia. 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...