sobota, 19 stycznia 2013

Krupnik na warkoczu

Krupnik w kolejnym wydaniu, tym razem z mięsem wieprzowym i drobną kaszą. Idealna zupa na zimę - nasyci i rozgrzeje :)


Krupnik na warkoczu


Składniki:
Kawałek warkocza ze schabu środkowego – u mnie 15 dag
5 łyżek jęczmiennej kaszy wiejskiej
1 marchewka
1 mała pietruszka
kawałek korzenia selera
kilkucentymetrowy kawałek pora
3 ziemniaki
łyżeczka masła
3 ziarna ziela angielskiego
liść laurowy
sól
pieprz
posiekana natka pietruszki


Wykonanie:
Mięso opłukałam, zalałam zimną wodą (około 1,5 litra), doprowadziłam do wrzenia i zszumowałam przy pomocy sitka. Dodałam troszkę soli, ziele angielskie i liść laurowy. Gotowałam na malutkim ogniu do miękkości mięsa. Wówczas je wyjęłam, wsypałam dobrze opłukaną na sicie kaszę. Włoszczyznę i ziemniaki obrałam i umyłam. Pora drobno pokroiłam, marchew, pietruszkę i selera starłam na tarce o dużych oczkach. Ziemniaki pokroiłam na plastry. Przestudzone mięso pokroiłam w kosteczkę. Na patelni rozgrzałam masło, wrzuciłam rozdrobnione warzywa (oprócz ziemniaków) i smażyłam na wolnym ogniu aż zwiotczały. Przełożyłam warzywa do garnka z miękką kaszą, dołożyłam pokrojone ziemniaki i mięso. Całość gotowałam na wolnym ogniu do miękkości ziemniaków – im dłużej, tym lepiej, bo krupnik powinien być „nagotowany”. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Zupę podałam posypaną natką pietruszki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...