sobota, 5 stycznia 2013

BIAŁY BARSZCZ Z ZIEMNIAKAMI


Nawet zupę z torebki można przerobić po swojemu, czyniąc z niej treściwy posiłek. To jedna z moich wersji białego barszczu.


Biały barszcz z ziemniakami


około 80 dag ziemniaków
9,5 szklanek wody (moje szklanki mają pojemność 250 ml)
1 ząbek czosnku
2 torebki barszczu białego „Winiary”
1 cebula
30 dag cienkiej kiełbasy (u mnie „Biesiadna”)
1 łyżka oleju
4 ziela angielskie
liść laurowy
majeranek
sos sojowy jasny
jajka ugotowane na twardo
kwaśna śmietana 18%


Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę, zalałam ośmioma szklankami (2 l) wody i postawiłam na palniku. Doprowadziłam do wrzenia, dodałam ziele angielskie, liść laurowy i obrany ząbek czosnku. Zmniejszyłam płomień i gotowałam na wolnym ogniu do miękkości ziemniaków. W międzyczasie obrałam cebulę i pokroiłam ją w kosteczkę. Kiełbasę przekroiłam wzdłuż na pół, a następnie na plasterki. Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju, zeszkliłam na niej cebulę, następnie dołożyłam pokrojoną kiełbasę i smażyłam razem aż się zrumieniła. Przyznam, że nie dopilnowałam i cebulka też się zrumieniła i to nawet za mocno, ale na szczęście nie zaszkodziło to zupie.
Barszcz przesypałam z torebek do miseczki, do której uprzednio nalałam 1,5 szklanki zimnej wody, i dokładnie roztrzepałam go trzepaczką do jajek tak, aby nie było grudek. Barszcz przelałam do garnka z ziemniakami, dodałam zesmażoną kiełbasę z cebulą i razem gotowałam jeszcze 5 minut. Doprawiłam do smaku majerankiem i sosem sojowym. Podałam z jajkiem pokrojonym w ćwiartki i kleksem śmietany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...