piątek, 8 lutego 2013

Kartoflanka z domowymi zacierkami


Miałam niesamowitą ochotę na domowe zacierki, więc szybciutko wymyśliłam sobie danie, do którego mogłabym je dodać. Zupa okazała się na tyle smaczna, że na życzenie domowników gotowałam ją już od tamtej pory kilkakrotnie :)


Kartoflanka z domowymi zacierkami


Składniki:
3 duże ziemniaki
marchew
mała pietruszka
kawałek selera
mały kawałek pora
1 duży ząbek czosnku
łyżka masła
2 litry domowego bulionu lub 2 drobiowe kostki rosołowe rozpuszczone w 2 litrach wody
liść laurowy
3 ziela angielskie
sól
pieprz
suszony lubczyk
0,5 szklanki śmietany 18% do zup
porcja zacierek domowych przygotowanych według tego przepisu.


Wykonanie:
Ziemniaki obrałam, umyłam, pokroiłam w kostkę. Marchew, pietruszkę, selera obrałam, umyłam, starłam na tarce o grubych oczkach. Pora umyłam, pokroiłam w drobną kosteczkę. W dużym garnku rozgrzałam masło, podsmażyłam na nim przez chwilę marchew, pietruszkę i selera, aż warzywa zmiękły. Dołożyłam pora i obrany i przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Zamieszałam. Dołożyłam ziemniaki, zalałam bulionem, dodałam liść laurowy i ziela angielskie, wsypałam czubatą łyżeczkę lubczyku. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Gotowałam na wolnym ogniu do miękkości ziemniaków. Wrzuciłam przygotowane wcześniej zacierki (było tego solidne trzy garście), a kiedy te wypłynęły na powierzchnię, zahartowałam śmietanę kilkoma łyżkami gorącej zupy i wlałam ją do garnka. Kartoflankę podałam posypaną natką pietruszki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...