sobota, 11 maja 2013

Wieprzowe serca w warzywach

Pyszny gulasz z wieprzowych serc z mrożoną mieszanką warzywną i dużą ilością suszonego koperku. Świeży na pewno dałby lepszy smak i aromat, ale tak to już jest, że jak się nie ma co się lubi...
Wieprzowe serca można z powodzeniem zastąpić serduszkami z kurczaka lub indyka, a także zaostrzyć smak gulaszu dodając czosnku. Smacznego :)



Składniki:
50 dag serc wieprzowych
1 łyżka mąki pszennej
2 łyżki oleju
2 szklanki wrzącej wody + na dolewki
3 ziela angielskie
liść laurowy
30 dag mrożonej mieszanki warzywnej – kalafior, brokuł, marchew
5 dag mrożonego groszku
sól
pieprz
dużo suszonego koperku




Wykonanie:
Serca opłukałam, osuszyłam papierowym ręcznikiem, pokroiłam w kostkę, wymieszałam z łyżką mąki.
W rondelku rozgrzałam olej, wrzuciłam mięso i smażyłam kilka minut, często mieszając. Wlałam dwie szklanki wrzątku, dodałam ziele angielskie i liść laurowy. Dusiłam pod przykryciem na wolnym ogniu do miękkości. Od czasu do czasu uzupełniałam odparowujący płyn, podlewając gorącą wodą.
Kiedy serca były miękkie, dodałam zamrożone warzywa, a kiedy zagrzały się i zwiotczały dodałam do smaku sól, pieprz i suszony koperek.
Gotowałam na wolnym ogniu do miękkości warzyw.


Mnie się wprawdzie troszkę za mocno rozgotowały, bo zagapiłam się na film, ale rozgotowane różyczki kalafiora dodatkowo fajnie zagęściły sosik










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...