piątek, 17 maja 2013

Pizza pieczarkowa na grubym cieście


Kolejna propozycja na zagospodarowanie solidnej porcji pieczarek. Usmażone z cebulą na sklarowanym maśle są wilgotne i soczyste. Moim zdaniem do takiego pieczarkowego farszu najlepiej pasuje grube ciasto :)



Składniki:


CIASTO:
2 szklanki mąki pszennej na pizzę
1/3 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
2 dag świeżych drożdży
szczypta cukru
łyżeczka oliwy z oliwek
ok. 3/4 szklanki letniej wody


OBŁOŻENIE:
40 dag pieczarek
1 cebula
łyżeczka sklarowanego masła
sól
pieprz
ketchup do posmarowania wierzchu
ulubiona przyprawa do pizzy
125 g mozzarelli w zalewie



Wykonanie:


Mąkę przesiałam do miski. Do dużego kubka wkruszyłam drożdże, utarłam je ze szczyptą cukru, 2 płaskimi łyżkami mąki (odebranymi z miski) i niewielką ilością letniej wody na gładką papkę o konsystencji gęstej śmietany. Odstawiłam do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Do mąki dodałam szczyptę soli, czosnek granulowany, oliwę i wyrośnięty zaczyn. Mieszając łyżką dolałam partiami letnią wodę. Następnie ręką wyrobiłam gładkie, sprężyste ciasto. Kiedy przestało lepić się do miski i do dłoni, przykryłam miskę ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce do momentu, aż podwoiło objętość – około 20-30 minut.Pieczarki oczyściłam, opłukałam, pokroiłam w plasterki. Cebulę obrałam, pokroiłam w dość grubą kostkę. Na dużej patelni rozgrzałam masło, zeszkliłam na nim cebulę, dołożyłam pokrojone pieczarki i smażyłam do odparowania całego płynu. Odstawiłam do przestudzenia. Mozzarellę osączyłam z zalewy i pokroiłam w cienkie plastry.
Formę na tartę o średnicy 28 cm wysmarowałam masłem. Wyrośnięte ciasto przebiłam i wylepiłam nim formę. Wierzch posmarowałam ketchupem, posypałam przyprawą do pizzy i obłożyłam przestudzonymi pieczarkami. Na pieczarkach rozłożyłam mozzarellę.
Formę odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ciasta. Piekarnik rozgrzałam do 200*C z termo obiegiem. Piekłam około 20 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...