sobota, 11 maja 2013

A’la flaczki z kurczaka z pieczarkami


Jeśli chodzi o składniki, to takie niezupełnie flaki, ale przyprawione tak jak tradycyjne flaki wołowe po warszawsku. Wersja dla osób, które prawdziwych nie lubią :)
Z podanych ilości składników wychodzą dwie duże lub trzy mniejsze porcje, w zależności od apetytu.



Składniki:
1 ćwiartka z kurczaka
5 szklanek wody
3 ziela angielskie
liść laurowy
15 dag niedużych pieczarek + łyżeczka sklarowanego masła
7 dag włoszczyzny startej na tarce z dużymi oczkami – ja dałam mrożoną
łyżka masła sklarowanego + czubata łyżeczka mąki
sól
pieprz
majeranek suszony
słodka i ostra papryka w proszku
suszony imbir
świeżo otarta gałka muszkatołowa


Wykonanie:
Ćwiartkę opłukałam, obrałam ze skóry (nie jest to konieczne), zalałam zimną wodą, doprowadziłam do wrzenia, zszumowałam, dodałam ziela angielskie, liść laurowy i lekko posoliłam. Gotowałam pod przykryciem do miękkości. Pod koniec gotowania dodałam startą włoszczyznę.
Miękkie mięso wyjęłam z wywaru.
Pieczarki oczyściłam, opłukałam, pokroiłam w plasterki i obsmażyłam na złoto na łyżeczce masła, dodałam do rondelka.
Mięso porwałam na paski wzdłuż włókien, z powrotem włożyłam do rondelka.
Na patelni (po pieczarkach) rozgrzałam łyżkę masła, wsypałam mąkę i przesmażyłam ją nie rumieniąc. Zasmażkę rozprowadziłam wywarem i przelałam do rondelka. Pogotowałam razem jeszcze kilka minut.
Flaczki doprawiłam do smaku solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką, imbirem, majerankiem i gałką muszkatołową.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przy komentarzu zostaw swoje imię, w odpowiedzi łatwiej będzie mi się do Ciebie zwracać :)

Podziel się fotką dania przygotowanego według mojego przepisu na adres e-mail edyta2204@gmail.com, a z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...